اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 31 July 2017
با حضور جهانگیری و وزیر صنعت چند طرح و پروژه معدنی در سنگان خواف افتتاح خواهد شد.
افتتاح چند طرح و پروژه معدنی در سنگان خواف
به گزارش عصر پرس از وزارت صنعت ومعدن، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری و مهندس محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه دهم مردادماه، ضمن بازدید از طرح توسعه ای گندله 5 میلیون تن شرکت اپال پارسیان و طرح اصلاح مصرف آب و بهینه سازی آن در واحد کنسانتره و بازدید از پروژه در حال ساخت 2.6 میلیون تن کنسانتره اپال پارسیان، خط انتقال گاز 16 اینچ ایستگاه رشتخوار سه راهی رجکو ایستگاه( CGS) و ایستگاه راه آهن و پروژه کنسانتره 800 هزارتنی شرکت احیا سپاهان و طرح درختکاری و کشت بوته های محلی را افتتاح خواهند کرد.

میزان سرمایه گذاری کل انجام شده تاکنون 9 هزار و 200 میلیارد ریال است که با 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه اندازی طرح توسعه ای آن، در مجموع 9 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.

همچنین طرح توسعه شرکت احیاء سپاهان از خردادماه 95 آغاز شد و برای افتتاح آن 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 20 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و در مجموع یک هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفت.این طرح در مجموع برای 150 نفر اشتغال مستقیم  به وجود می آورد.

همچنین بازدید از پروژه در حال راه اندازی 2.5 میلیون تن کنسانتره توسعه ملی و افتتاح و بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان و رونمایی از طرح های ژئوفیزیک و اکتشافات منطقه ای و طرح مدیریت بهینه حمل و نقل مواد معدنی و طرح اکتشاف زیست محیطی در معادن دولتی (توسط ایمیدرو) از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در این استان می باشد.

پیش بینی می شود که پروژه شرکت صنعتی معدنی توسعه ملی تا شهریورماه 96 راه اندازی و افتتاح شود که میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای آن 359 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 48 میلیون یوان سرمایه گذاری ارزی است و پس ازافتتاح برای 550 نفر به صورت مستقیم اشتغال به وجود می آورد. این پروژه هم اکنون 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان (فولاد مبارکه)  که از طرح های عملیاتی اقتصاد مقاومتی است، ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون تن گندله سنگ آهن را دارد که برای افتتاح آن 5 هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و  بیش از 98 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی صورت گرفت. این طرح برای یک هزار و 300 نفر اشتغال مستقیم به وجود می آورد.

نام:
ایمیل:
* نظر: