اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 30 July 2017
59 پروژه انتقال و فوق توزیع برق منطقه ای تهران با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

59 پروژه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای تهران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، غلامرضا خوش خلق مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران در آیین بهره برداری از 59 پروژه و آغاز عملیات اجرایی 29 پروژه انتقال و فوق توزیع گفت:برق منطقه ای تهران با 8 میلیون و 400 هزار مشترک در سه شهر تهران، البرز و قم را تحت پوشش خود دارد که 25 درصد مشترکین کشور را دارا می باشد .

وی افزود :20 درصد از سرمایه در حوزه صنعت برق به برق منطقه ای تهران اختصاص دارد .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با بیان اینکه نیاز مصرف برق تهران نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است گفت: پیک بار مصرفی در تهران ده هزار و 91 مگاوات بود که در مقایسه با سال گذشته 6 درصد  افزایش داشت است.

وی افزود:اگر پروژه های ما به ثمر نمی رسید 6 برابر خاموشی را امسال تجربه می کردیم.

59 پروژه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای تهران افتتاح شد

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: شبکه انتقال برق تهران باید تقویت شود و علاوه بر آن ظرفیت نیروگاهی به ویژه در جنوب شرقی تهران افزایش یابد چرا که در آینده به دلیل بار زیادی بر شبکه مصرف دچار مشکل خواهیم شد در حالی که در سالهای گذشته باید 1000 مگاوات نیروگاه افزایش می یافت که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

خوش خلق در ادامه با اشاره به فرسودگی 1500 کیلومتر خط زمینی در تهران گفت : به دلیل قدمت بالای شبکه برق تهران حدود 1500 کیلومتر خطوط زیر زمینی از رده خارج شده اند و توانسته ایم تنها 250 کیلو متر کابل های آن را جایگزین یا احداث کنیم .

وی در ادامه گفت: در سال 90 که سال هدفمند یارانه هابود برق مصرفی از 17 تومان به 42 تومان افزایش یافت که مردم با صرفه جویی خود توانستند 9 درصد مصرف برق را کاهش دهند.

وی گفت: در حال حاضر پول برق 24 ساعت مصرف کننده کمتر از پول یک باطری قلمی دریافت می شود که این عامل یعنی پایین بودن هزینه انرژی باعث شده مردم نسبت به مصرف آن بی تفاوت بوده و  امسال افزایش بار 6 درصدی  را داشته باشیم .

خوش خلق در ادامه تصریح کرد : امروز 59 پروژه  در شبکه انتقال و فوق توزیع با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان و  عملیات اجرایی 29 پروژه دیگر با اعتبار 300 میلیارد تومان  آغاز شده است و همچنین 60 پروژه با اعتبار 800 میلیارد تومان برای تابستان 97 انجام خواهد شد.

وی در خصوص جذب اعتبار از طریق فاینانس گفت: خوشبختانه در راستای جذب منابع مالی توانسته ایم 312 پست فوق توزیع و 84 پست انتقال را به روش فاینانس  انجام دهیم .

وی افزود: 2 بسته فوق توزیع گشایش اعتبار شده که 68 دستگاه قرارداد آن انجام و 68 پاکت باز شده که در آستانه قرارداد هستند و امسال نیز  مناقصه مرحله سوم برگزار خواهد شد .

وی گفت : امید است با جذب منابع مالی جدید بخشی از هزینه 10 هزار میلیارد تومانی برق تهران تا افق 1403 تامین شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: