اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 26 July 2017
بدست متخصصان داخلي صورت گرفت
فاز اول سیستم کنترل توربین واحد 315 مگاواتی شماره 5 نیروگاه رامین با بکارگیری کلیه ظرفیت های داخلی نصب و راه اندازی شد.
راه اندازی سیستم کنترل توربین واحد 315 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز
به گزارش  عصرپرس به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو(پاون)، فاز اول سیستم کنترل توربین واحد 315 مگاواتی شماره 5 نیروگاه رامین بدون اتکا به شرکت سازنده روسی و بکارگیری کلیه ظرفیت های داخلی نصب و با موفقیت راه اندازی شد.

مهندس داوود محمودی مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر اظهار داشت: این نیروگاه همواره با اعتماد به دانش و تجربه ارزشمند کارکنان خود و ارتباط عمیق با شرکت های دانش بنیان، مهندسی معکوس و گام برداشتن در مسیر خودکفایی ملی را از اهداف اولیه خود قرار داده و به لطف خدا ، تلاش کارکنان و حمایت مسئولان صنعت برق توانستیم در سالهای اخیر دستاوردهای مهمی در عرصه طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات حساس نیروگاهی بدست آوریم .

وی با اشاره به تجربه موفق نیروگاه رامین در طراحی و ساخت سیستم کنترل توربین که یکی از تجهیزات مهم و حساس این نوع واحدهای نیروگاهی است  گفت: سیستم های قدیمی خارجی ایرادات متعددی در طراحی و کارکرد فنی دارند و براساس رویکردی که داریم توانستیم با تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به طراحی و ساخت سیستم کنترل توربین با کارایی بهتر و دقیق تری نماییم و هم اکنون نیز فاز اول این سیستم پس از انجام آزمایشات فنی و مهندسی با موفقیت برروی واحد 315 مگاواتی شماره 5 این نیروگاه نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

محمودی همچنین عملکرد دقیق، کارایی بهتر، عدم وابستگی به کشور سازنده، صرفه جویی ارزی، اعتماد و  ارتقاء سطح انگیزه کارکنان و حمایت از تولید داخلی را  از ویژگی های  طراحی و ساخت این تجهیز بدست متخصصان داخلی عنوان کرد.  

در ادامه فرشاد شامرادی مدیر امور مهندسی و نظارت کنترل و ابزار دقیق نیروگاه و مجری این پروژه نیز اظهار داشت: سیستم کنترل الکترونیکی توربین روسی بدلیل اشکالات و ضعف طراحی، کارایی لازم را نداشت و به همین دلیل اقدام به ساخت سیستم کنترل جدید با بهره گیری از کنترلر های قدرتمند سری 400 و جایگزینی آن با سیستم قدیمی کرديم.

وی  مهمترین مزایا و برتری های سیستم فوق را، راه اندازی اتوماتیک توربین از سرعت صفر تا اتصال به شبکه برق، کنترل تنش های حرارتی توربین، بهبود عکس العمل سیستم، حفاظت افزایش سرعت توربین، افزایش ضریب اطمینان با بکار گیری تجهیزات دوبل، نمایش ترند ها و مقادیر ورودی و خروجی و ثبت آنها در حافظه بلند مدت، امکان عیبی یابی و تحلیل اشکالات سیستم و بومی سازی تکنولوژی کنترل توربین بخار عنوان کرد.

شامرادی با اشاره به همکاری شرکت آهار شرق در ساخت این قطعه حساس نيروگاهي  افزود: در فاز دوم پروژه با توجه به اشکالات متعدد، فرسودگی و انحصاری بودن قطعات سیستم قدیمی، اقدام به  جمع آوری بخش زیادی از سیستم هیدرولیکی و تغییر طرح و ساخت تجهیزات لازم با  قابلیت های فنی دقیق تری خواهیم کرد .

گفتني است این نیروگاه در سال گذشته نیز موفق به طراحی و ساخت سیستم کنترل توربین واحد شماره 6  خود با هزینه 700 میلیون تومانی و صرفه جویی 5 میلیارد و 300 میلیون تومانی  شده و با ساخت این تجهیز که کارکرد دقیق و مطلوبی بر روی این واحد 315 مگاواتی داشته است، ضمن صرفه جویی ارزی، جلوه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی در نیروگاه رامین و صنعت برق کشور را ارائه کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: