اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 18 July 2017
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود ۳۰ درصدی تسهیلات عامل تعطیلی واحدهای صنعتی است، گفت: باید منابع مالی و تسهیلات بانکی با سود زیر ۱۰ درصد در اختیار صنایع قرار بگیرد
سود بالای تسهیلات بانکی عامل سونامی تعطیلی صنایع است
سرویس اقتصادی عصرپرس: محمد عزیزی در خصوص تعطیلی 15 درصدی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی طبق گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همانطور که در نطق خود در صحن علنی مجلس اعلام کردم حال صنعت و اقتصاد کشور در این روزها خوب نیست.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از شرکت‌ها وام‌های را با سود بالا دریافت کرده‌اند، گفت: شرکت و واحد تولیدی که تسهیلات بانکی با سود 30 درصد دریافت می‌کند باید چقدر سود کند تا  بتواند تسهیلات خود را پرداخت کند.

عزیزی با اشاره به اینکه شرکت و واحد صنعتی که تسهیلات با سود 30 درصد دریافت می‌کند باید سود دهی 70 درصدی داشته باشد، اضافه کرد: صنعتی با حاشیه سود 70 درصد در کشور وجود ندارد، خیلی از صنایع دیگر در کشور با دریافت تسهیلات به‌مشکل برخورد می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم در صنعت یک تحرک مثبت داشته باشیم باید به صنایع منابع مالی و تسهیلات با سود زیر 10درصد تخصیص داده شود، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی معوقاتی دارند که با تجمیع آنها شرکت‌ها را با مشکل جدی مواجه می‌کنند.

عزیزی با اشاره بر اینکه عامل دیگری که به صنعت ما ضربه وارد می‌کند واردات بی‌رویه است، خاطرنشان کرد: باید به داشته‌های کشور توجه بیشتری شود، چه لزومی بر واردات نوشابه وجود دارد? چنین مسائلی کشور را با چالش مواجه می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عامل دیگر تاثیرگذار برتعطیلی واحدهای صنعتی قاچاق کالا است، متذکر شد: با مقایسه آمار واردات پوشاک و پارچه از ترکیه و آمار ترکیه از صادرات این اقلام به ایران متوجه اختلاف 6برابری این آمار می‌شویم که نشان دهنده حجم بالای قاچاق پوشاک از ترکیه است که باید از این مسئله با فرهنگ‌‌سازی استفاده از کالای ایرانی و افزایش کیفیت محصولات تولید داخل جلوگیری شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: