اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 10 June 2024
رییس سازمان شیلات ایران خبر داد:
رئیس سازمان شیلات ایران، از سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی طی ۲ سال گذشته در این حوزه خبر داد.
سرمایه‌گذاری ۳۰ همتی در شیلاتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدحسین حسینی» در جشنواره ملی رهاسازی بچه‌ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگوی دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی گفت: ۹۵ درصد آورده این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده که نشان از پتانسیل موجود در این بخش دارد.

وی بیان‌داشت:‌ در گزارش سال ۲۰۲۱ سازمان خواربار جهانی تاکید شده که باید پروتئین مصرفی توسط آبزیان تامین شود.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در حال حاضر پروتئین روزانه مصرفی از آبزیان ۹ گرم است که باید به ۴۳ گرم پروتئین بر اساس برنامه امنیت غذایی مصوب شورای انقلاب فرهنگی برسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده درباره آبزیان، تصریح‌کرد: ۲.۶ میلیون تن تولید آبزیان برنامه‌ریزی شده که در دولت سیزدهم با مشارکت مردم در حال اجرا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ۱.۴ میلیون تن تولید آبزیان عبور کرده‌ایم که نشان دهنده پتانسیل شیلات است.

حسینی با اشاره به امکان تولید محصولات شیلات در اقلیم‌های متفاوت، یادآور شد: آبزیان کم‌آب‌برترین پروتئین را داشته و باید امکان‌سنجی در این حوزه انجام شود.

به گفته وی، تولید در این بخش به لحاظ محیط زیستی به دلیل عدم تولید گازهای گلخانه‌ای و همچنین سلامت بیولوژیکی دارای اهمیت بسیاری است.

رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر این که باید در حوزه تولید با رشد تولید و خوداتکایی به امنیت غذایی برسیم، تاکید کرد: باید برای پایداری در بهره‌برداری از دریا از مهمترین نهاده یعنی دانش بهره ببریم.

وی با تقدیر از بهره‌برداران و صیادان به دلیل همراهی در تکثیر طبیعی و نیمه‌طبیعی، افزود: ۵۰ میلیون قطعه تکثیر طبیعی و نیمه‌طبیعی با مشارکت جامعه صیادی کشور انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: