اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
همزمان با گشایش دفتر یادبود دیپلماتیکی برای رئیس جمهور وزیر خارجه شهید ایران در محل نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک، سفرا و نمایندگان ۵۰ کشور جهان تاکنون، این دفتر را امضا و به آنان ادای احترام کرده اند.
گشایش دفتر یادبود نمایندگی ایران در سازمان مللبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، این روزها دیپلمات ها و سیاستمداران کشورهای مختلف جهان در سازمان ملل و آمریکا با دولت و ملت بزرگ ایران برای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران ابراز همدردی می کنند؛ از سکوت یک دقیقه ای شورای امنیت سازمان ملل، نیمه برافراشته شدن پرچم سازمان ملل تا حضور سفرا، دیپلمات ها و نمایندگان ۵۰ کشور جهان در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل.

سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف جهان از روز سه شنبه به وقت محلی با حضور در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک، با امضای دفتر یادبود دیپلماتیک و ادای احترام به آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید ایران با ملت و دولت ایران ابراز همدردی می کنند.

دفتر یادبود که بر اساس رویه دیپلماتیک برای بزرگداشت شخصیت های ملی گشوده می‌شود، تاکنون مورد استقبال نه تنها جامعه دیپلماتیک، بلکه شخصیت ها و نمایندگان نهادهای مدنی، اساتید دانشگاه و نمایندگان رسانه ها قرار گرفته است.

سفرا و نمایندگان کشورهایی که وزرای خارجه و مقامات دیپلماتیک شان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید ایران، رابطه نزدیک و حسنه ای داشته اند، با اندوه و بهت درباره سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران از امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل سوال می کنند؛ حتی کشورهایی که صرفا رابطه دیپلماتیک داشته اند، باز هم باور وقوع این ضایعه برایشان سخت است.

تاکنون مقامات، سفرا و نمایندگان ۵۰ کشور جهان این دفتر یادبود را امضا و به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: