اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - 13 April 2024
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر از برنامه نصب یک میلیون دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان پر‌مصرف برق در سال جاری خبر داد.
یک میلیون مشترک پرمصرف امسال به کنتور هوشمند مجهز می‌شوندبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو(پاون)، حامد احمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف در تمامی تعرفه‌ها از جمله مشترکان خانگی و تجاری در دستور کار قرار گرفته و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، بالغ بر یک میلیون مشترک برق پرمصرف امسال به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شوند.

وی این اقدام را در ادامه طرح هوشمندسازی صنعت برق ذکر کرد و افزود: مطابق این برنامه امسال یک میلیون مشترک خانگی با مصرف بیش از ٢.٥ برابر الگو به همراه مشترکان تجاری با بیش از ٢٠٠٠ کیلوواتساعت مصرف در مناطق عادی و بیش از ٣٠٠٠ کیلوواتساعت مصرف در مناطق گرمسیر ،مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ٩٢ درصد مشترکان دیماندی و پرمصرف دارای کنتور هوشمند هستند، تصریح کرد: در آغاز طرح، نصب کنتور هوشمند و رویت پذیری مصرف برای مشترکان در تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی و اداری، در اولویت قرار گرفت و تا پایان سال ١٤٠٢ تقریباً تمامی این مشرکان به کنتور هوشمند مجهز شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: