اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - 13 April 2024
هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که بیماری‌های واگیردار و منتقل شونده از طریق آب در نوار غزه به دلیل کمبود آب سالم و افزایش دما در حال گسترش است.
سازمان ملل: بیماری‌های واگیردار در غزه رو به گسترش استبه گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «جیمی مک گلدریک» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری اظهارداشت: دمای هوا در غزه رو به افزایش است و مردم آب کمتری را نسبت به آنچه نیازشان است دریافت می کنند و در نتیجه، بیماری های واگیردار از طریق آب به دلیل کمبود آب سالم و بهداشتی و خرابی سیستم‌های فاضلاب بروز کرده است.

وی که پس از بازدید اخیر خود از نوار غزه سخن می گفت، افزود: ما در ماه‌های آینده باید راهی برای تامین آب بهتر در مناطق پرجمعیت که در حال حاضر مردم در آنجا جمع شده اند، پیدا کنیم.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، آب آلوده و سیستم های بهداشتی ضعیف با بیماری هایی مانند وبا، اسهال، اسهال خونی و هپاتیت مرتبط هستند.

پیشتر نیز سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در آذر ماه سال گذشته تاکید کرده بود که اگر سیستم بهداشتی غزه به سرعت به جریان نیفتد خطر مرگ بر اثر بیماری برای ساکنان این منطقه بیشتر از بمباران‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

مارگارت هریس، یکی از اعضای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آن زمان گفته بود که اگر نتوانیم سیستم بهداشتی غزه را دوباره راه اندازی کنیم تعداد فلسطینیانی که در این منطقه بر اثر بیماری جان خود را از دست می دهند، بیشتر از آمار شهدایی خواهد بود که در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی در جنگ جاری جان خود را از می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: