اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - 09 April 2024
مدیركل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب گفت: ۷۱۰ آزمایشگاه در شرکت‌های آب و فاضلاب مسئولیت کنترل آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های ۳۱ استان کشور را بر عهده دارند.
710 آزمایشگاه كیفیت آب شرب كشور را كنترل می‌كندبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، احمد منتظری با بیان اینکه ۷۱۰ آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب براساس آخرین روش‌های آزمون بین‌المللی، مسئولیت پایش و کنترل کیفیت آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌ها را بر عهده دارند، گفت: به منظور نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مطابق الزامات استاندارد‌های ملی، ۳۸۵ آزمایشگاه باکتریولوژی دائم و سیار، ۸۴ آزمایشگاه بیولوژی، ۱۸۸ آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی و ۵۳ آزمایشگاه ریزآلاینده آلی و معدنی در مراکز استان‌هاو شهرستان‌های سطح کشور وظیفه نمونه‌برداری و انجام آزمایشات تخصصی مطابق استاندارد‌های ملی و بین‌المللی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه ۲۴۴ آزمایشگاه نیز در بخش کنترل فرآیند و پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به طور مستمر مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب از مهم‌ترین ارکان نظارت و پایش ویژگی‌های آب و پساب به‌منظور اطمینان از انطباق با استاندار‌های ملی ایران به شماره ۱۰۱۱ و ۱۰۵۳ هستند.

مدیركل دفتر نظارت بر کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب ادامه داد: در این دو استاندارد برای آب ۵ ویژگی «فیزیکی و شیمیایی»، «ریزآلاینده‌های معدنی»، «ریزآلاینده‌های آلی»، «پرتوزاها» و«باکتریولوژی و بیولوژیکی» مشخص شده است که مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب با اختصاص منابع انسانی متخصص و هزینه‌های ریالی و ارزی مورد نیاز با کمک شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات و محصولات دانش‌بنیان وظیفه خود را ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: تعداد آزمایشگاه‌های نظارتی کشور از 31 مرکز در سال ۱۳۷۴ هم اکنون به ۹۵۴ مرکز در گستره تمام کشور افزایش پیدا کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: