اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - 08 April 2024
وزیر کشور گفت: وظیفه اصلی ما برای برگزاری راهپیمایی اربعین این است که تک‌تک کمبودها و ضعف‌ها را شناسایی و مواردی که در این زمینه به دولت عراق مرتبط است را با آن کشور حل و فصل کنیم.
تاکید وزیرکشور بر حل تمامی مشکلات برگزاری راهپیمایی اربعینبه گزارش عصرپرس، احمد وحیدی در جلسه ستاد اربعین وزارت کشور با تاکید بر اینکه سال به سال باید شرایط برگزاری مراسم اربعین بهتر و مسائل و مشکلات آن حل و فصل شوند، اظهار کرد: در سال گذشته موضوع تصادفات رانندگی را داشتیم که باید کنترل آن را به ویژه در آن سوی مرز بیشتر کنیم. در موضوع تامین پارکینگ‌ها هم باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی افزود: برای اسکان مردم هم باید اقدامات تازه‌ای داشته باشیم تا شرایط مردم در این راهپیمایی هرچه بهتر شود. مسئله اصلی ما این است که تک‌تک کمبودها و ضعف‌ها را احصا و مواردی که در این زمینه و به دولت عراق مرتبط است را با دولت آن کشور حل و فصل کنیم. قرار بود سال گذشته تا بصره مسافران را منتقل کنیم و بعد از آن با راه‌آهن ادامه مسیر بدهند که می‌توانست در مسیر رفت و برگشت برای ما خوب باشد. امیدوار بودیم راه‌آهن شلمچه بصره هرچه زودتر به سرانجام برسد که احتمال فراهم شدن این امکان در اربعین امسال کم است.

وزیر کشور یادآور شد: باید کمبودها را در طول مسیر کاملاً شناسایی کنیم و به کارگیری سیستم‌هایی مثل تاکسی‌های اینترنتی را داشته باشیم که پارسال موثر بود و باید امسال هم این اقدام را انجام دهیم. از حالا می‌توانیم در این زمینه بررسی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وزیر کشور بر لزوم هماهنگی برای عبور زائران کشورهای پاکستان و افغانستان از کشورمان برای عزیمت به عراق و زیارت تأکید کرد و گفت: در این زمینه موضوع حمل و نقل اهمیت بالایی دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وحیدی تاکید کرد: جلسات ستاد اربعین پیگیری می‌شود و جدول زمانی برنامه‌های دستگاه‌ها و کمیته‌های مختلف نیز ارائه خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: