اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - 08 April 2024
رئیس سازمان هواشناسی خبر داد؛
رئیس سازمان هواشناسی کشور از تولید بیش از ۲۰۰ هزار گزارش و داده هواشناسی درایستگاه‌های مختلف در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.
تولید ۲۰۰ هزار گزارش و داده هواشناسی در تعطیلات نوروزبه گزارش عصرپرس، سحر تاج بخش مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی، گفت: با توجه به شرایطی که در ۱۰ روز اول تعطیلات نوروزی داشتیم، اطلاعات هواشناسی از اهمیت دوچندانی برخوردار بودند. از این رو بیش از دو هزار نفر از دست اندرکاران سازمان هواشناسی در تلاش بودند تا اطلاعات به‌صورت شبانه روزی و دقیق در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی ادامه‌داد: در این مدت بیش از ۱۷ هزار محصول مختلف در حوزه‌های هوانوردی، کشاورزی، دریایی، مدل‌های عمومی برای مردم و صدا و سیما تولید و همچنین هشدارهای مختلفی نیز در خصوص شرایط جوی صادر شد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به مدیریت مطلوبی که در زمینه بارش‌ها و جاری شدن سیلاب در این ایام صورت گرفت، اظهار کرد: گزارش‌های مختلفی در خصوص بارش‌ها و سیلاب به سازمان‌های امداد و نجات، وزارت کشور و سایر نهادهای مربوطه ارائه شد. در این بین مردم هم همکاری‌های لازم را به انجام رساندند تا در نهایت شاهد آن باشیم که تلفات مربوط به سیلاب و بارش‌ها در کشور به حداقل برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح‌کرد: از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین بیش از ۲۰۰ هزار گزارش و داده هواشناسی در ایستگاه‌های مختلف تولید شد و در اختیار کارشناسان قرار گرفت.

وی همچنین در خاتمه با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد، توضیح داد: این سامانه از روز سه شنبه از سمت استان‌های شمال غرب وارد کشور خواهد شد و شرایط جوی ویژه‌ای را برای راه‌های مواصلاتی بین استان‌های گیلان و اردبیل و سایر استان‌های شمال غربی کشور ایجاد می‌کند و باید به این نکته نیز توجه کرد که این سامانه بیشتر استان‌های کشور تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: