اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - 08 April 2024
رئیس ستاد مرکزی اربعین تشریح کرد:
رئیس ستاد مرکزی اربعین،گفت: ثبت نام از زائران اربعین حسینی که سال‌های گذشته در ماه محرم آغاز می‌شد، امسال در ماه ذی‌الحجه آغاز خواهد شد تا زائران زمان بیشتری را برای تصمیم گیری درباره سفر خود اختصاص دهند.
ثبت نام از زائران اربعین حسینی امسال در ماه ذی‌الحجه آغاز خواهد شدبه گزارش عصرپرس، سید مجید میراحمدی ظهر امروز (دوشنبه) پس از پایان جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات جلسه ستاد اربعین گفت: اربعین پیش رو اربعینی با شرایط و ویژگی‌های خاصی است که امروز منطقه و جهان در آن به سر می برد. امروز ملت ها شاهد ظلم به مردم غزه توسط رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی هستند. اربعین امسال با اربعین سال‌های گذشته متفاوت است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اربعین جهانی است و جهانی‌تر خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: همانطور که مسئولان مقاومت فلسطینی اعلام کردند، مردم غزه زیر شدیدترین بمباران‌ها هستند اما مقاومت می‌کنند.

وی تأکید کرد: آماده ایم با همت، مشارکت و اتکا به مردم، مراسم اربعین را بهتر از گذشته برگزار کنیم. علیرغم مشکلات و کاستی ها مردم سال گذشته رضایت بیشتری از عملکرد ستاد داشتند و ما در تلاش برای رفع نواقص و کاستی ها هستیم.

میراحمدی با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی ستاد مرکزی اربعین سال ۱۴۰۳ با حضور وزیر کشور آغاز شد، ادامه داد: ثبت نام از زائران اربعین حسینی که سال‌های گذشته در ماه محرم آغاز می‌شد، امسال در ماه ذی‌الحجه آغاز خواهد شد تا زائران زمان بیشتری را برای تصمیم گیری درباره سفر خود اختصاص دهند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر لزوم توسعه پارکینگ‌ها در مناطق مرزی گفت:پیش بینی می کنیم حدود ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین در کشور عراق حضور یابند،لذا استانداران باید برای توسعه مساحت و افزایش کیفیت نگهداری از خودروها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه در سالیان گذشته در مورد وسایل حمل و نقل عمومی غفلت شده است، در این زمینه کمبود جدی داریم، گفت: با وزیر کشور عراق توافق اولیه کردیم که اتوبوس‌های عراق وارد کشور ما شوند تا زائران ما از داخل خاک ایران به خاک عراق وارد شوند.

میراحمدی با بیان اینکه در انتظار توافق نهایی با دولت عراق هستیم تا خودروهای شخصی ما بتوانند در ایام زیارتی اربعین وارد عراق شوند، اظهار کرد: اگر توافق نهایی در این زمینه صورت بگیرد، سهولت بیشتری برای تردد زائران به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر کشور با اشاره به تکمیل پروژه ریل باس اهواز، گفت: اگر امکان تامین اعتبار فراهم شود و جز اولویت‌ها قرار بگیرد، شاهد یک تحول اساس از پایانه مسافربری مهران تا پایانه مرزی خواهیم بود و توقف‌ها و پیاده‌روی‌ها حذف می‌شود. اگر این اقدام برای امسال به بهره‌برداری برسد، اتفاق مبارکی خواهد یود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه اظهار کرد: پلیس گذرنامه اقدامات خود را برای صدور گذرنامه در اشکال مختلف زودتر آغاز خواهد کرد تا در ایام اربعین شاهد صف‌های طولانی برای دریافت گذرنامه اربعین نباشیم.

میراحمدی درباره چگونگی مشارکت مردم در برگزاری اربعین، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره امور، قرار شد ستادهای اربعین استان‌ها بررسی کنند تا اقداماتی که قابل واگذاری به مردم است و نهادهای مردمی آمادگی برای کمک دارند، انجام شود تا مشارکت مردم را در انجام عملیات اربعین حسینی بیشتر کنیم.

براساس گزارش ایرنا، وی درباره آخرین وضعیت توافقات ایران و عراق برای تسهیل زیارت اربعین، گفت: در این مدتی که از توافقات می‌گذرد، قرار بود طرف عراقی آمادگی خود را برای مذاکرات و چگونگی عملیاتی کردن آن را اعلام کند، بنابراین ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت برای گفت‌وگو جهت این موضوع انتخاب شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: