اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - 05 April 2024
علی اکبرمحرابیان:
وزیر نیرو با بیان اینکه مساله غزه و فلسطین در چارچوب مرزهای فلسطین و منطقه محدود و محصور نیست و به کل دنیا گسترش یافته است، گفت: رژیم منحوس صهیونیستی با جنایاتی که در غزه مرتکب شده مستاصل و درمانده شده و خوی وحشی‌گری خود را با قتل عام مردم فلسطین و تعرض به مراکز دیپلماتیک که دارای مصونیت بین المللی هستند بیش از پیش نمایان می‌کند.
روز جهانی قدس نماد استکبار ستیزی و مبارزه با دروغ بزرگی به نام اسرائیل استبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،علی‌اکبر محرابیان، روز جهانی قدس را روز خنثی‌کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین عنوان کرد و گفت: بیش از چهار دهه از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» از سوی بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد و تعیین این تاریخ مهم در تقویم جهان اسلام، بیانگر دوراندیشی و وسعت افق دید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

وی روز جهانی قدس را نماد استکبار ستیزی و مبارزه با دروغ بزرگی به نام اسرائیل دانست و افزود: در چنین روزی ملت عدالت طلب و آزادی خواه ایران و سراسر جهان طنین رهایی فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام را فریاد خواهند زد و مطالبه خواهند کرد.

وزیر نیرو با زیر سوال بردن تلاش برخی از کشورها به منظور عادی‌سازی روابط با اسرائیل به سخنان مقام معظم رهبری در این باره اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب روز ۱۱ مهر سال گذشته در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت بار دیگر قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سراسر ضرر دانستند و با اشاره به اقدام برخی از حاکمان و دولت‌های اسلامی عادی‌سازی را شرط ‌بندی بر اسب بازنده عنوان کردند.

محرابیان گفت: در همین راستا دولت‌های دست‌نشانده غرب با این اقدام و عادی سازی روابط با رژیم منحوس صهیونیستی تلاش کردند مساله فلسطین و قدس را به حاشیه بکشانند و در نهایت در افکار پوچ خود تصور کردند مساله آزادی قدس به عنوان مساله اول جهان اسلام به فراموشی سپرده می شود.

وی ادامه داد: سال‌هاست حکومت‌های وابسته و استکبار غرب تلاش کردند با عادی‌سازی روابط با رژیم منفور صهیونیستی این مساله را صرفا محدود به منطقه و سرزومین‌های اشغالی بدانند و از گسترش آن نزد افکار عمومی جلوگیری کنند؛ ولیکن اکنون شاهد هستیم با گذشت ده‌ها سال از این موضوع مساله فلسطین نه تنها در سطح اسلام بلکه در میان جهانان و نزد افکار عمومی مطرح شده به طوری که در کشورهای غیر مسلمان جریانات و تجمعات بسیار گسترده ای در حمایت از مردم غزه شکل گرفته است.

محرابیان با بیان اینکه مساله غزه و فلسطین در چارچوب مرزهای فلسطین و منطقه محدود و محصور نیست و به کل دنیا گسترش یافته است، افزود: رژیم منحوس صهیونیستی با جنایاتی که در غزه مرتکب شده مستاصل و درمانده شده و خوی وحشی گری خود را با قتل عام مردم فلسطین و تعرض به مراکز دیپلماتیک که دارای مصونیت بین المللی هستند بیش از پیش نمایان می کند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: جنایات رژیم اشغالگر قدس با حمله به مناطق مسکونی و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه و نیز حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن سرداران رشید و مستشاران ایرانی بیش از پیش بر چشم جهانیان نمایان شده است و این امر موجب شد تا مساله فلسطین و روزجهانی قدس نه فقط در تقویم جهان اسلام بلکه سایر کشورهای غیرمسلمان پررنگ تر شود.

محرابیان گفت: ایران در مقابل مدعیان دروغینِ حقوق بشر که آگاهانه چشمانشان را به روی کشتار بی‌امان ملّت‌های مظلوم یمن، سوریه، فلسطین و غیره بسته‌اند، ضمن محکوم کردن جنایات رژیمِ سفاک و درنده خویِ صهیونیستی حمایت خود را از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حملات اخیر این غده سرطانی به کنسولگری ایران در سوریه انگیزه ایران را برای حمایت بیشتر از مقاومت فلسطین به منظور دستیابی به اهداف، آرمان‌ها و حمایت از قدس شریف دوچندان می‌کند و ایران این جنایات و اقدامات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌کند و متعاقبا ملت ایران و آزادی خواهان جهان در روز جهانی قدس با حضور در راهپیمایی عظیم روزجهانی قدس، انزجار خود را از جنایات اسرائیل بیان می کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: