اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - 23 March 2024
وزیر کشور با بیان اینکه در نوروز امسال، ظرفیت اقامتی بسیاری از استان های کشور رو به تکمیل است گفت: ظرفیت اقامتی استان فارس کامل شده و از مراکز اسکان موقت و اضطراری استفاده می شود.
وزیر کشور: سفرها در عید فطر افزایش می‌یابدبه گزارش عصرپرس، در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی، جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به ریاست سید ابراهیم رئیسی و با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده راهور فراجا و روسا و نمایندگان جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشور، سازمان اورژانس، سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس ستاد سفر برگزار شد.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با عضویت 27 دستگاه تشکیل شده، به گفته وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از این پس به صورت دائم ادامه فعالیت خواهد و در زمان فرارسیدن تعطیلات فعالیت و جلسات خود را برای ارتقای هماهنگی در جهت ارائه بالاترین سطح خدمات و جلب رضایتمندی حداکثری مردم بیشتر می‌کند.

در این جلسه که تعدادی از استانداران و روسای ستاد سفر استان‌ها نیز به شکل ویدئوکنفرانسی حضور داشتند، وزاری میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و کشور، فرمانده راهور ناجا، استاندار یا روسای ستاد سفر استان‌های خراسان رضوی، کردستان، گیلان، یزد، فارس، ایلام، خراسان شمالی و تعدادی دیگر از اعضا آخرین گزارش‌های عملکرد و خدمات ارائه شده دستگاه‌های متبوع خود به مسافران نوروزی را ارائه کردند و رئیس جمهور نیز ضمن طرح سوالاتی از کم و کیف خدمات ارائه شده، نکات کاربردی برای ارتقای کیفیت خدمات سفر ارائه کرد.

وزیر بهداشت در این جلسه از فعالیت 3 هزار و 345 پایگاه اورژانس، 52 بالگرد و 2 هواپیمای اورژانس، 5 هزار و 700 آمبولانس، آماده باش هزار و 43 بیمارستان و نیز اقداماتی جهت تامین داروهای مورد نیاز و فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی و 721 هزار بازرسی از اماکن شهری و بین شهری خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن ابراز تاسف از سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر، از کاهش 30 تا حتی 45 درصدی سوانح جاده‌ای در برخی استان‌ها و رفع 725 نقطه حادثه‌خیز طی یکسال اخیر در کشور خبر داد.

بذرپاش همچنین از برنامه این وزارتخانه برای توسعه ناوگان حمل و نقل در سال جدید با مشارکت جدی مردم خبر داد و گفت که در قالب پویش «چشم به راه هستیم» در مسیرهای بین‌شهری در حدود 40 کیلومتری شهرها نقاطی برای استراحت رانندگان و مسافران ایجاد شده تا شاهد کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای باشیم.

احمد وحیدی وزیر کشو درباره وضعیت اسکان در استان‌ها اظهار کرد: در استان فارس ظرفیت کامل شده و از مراکز جایگزین و مراکز اسکان موقت و اضطراری برای اسکان و اقامت گردشگران استفاده خواهد شد.

وزیر کشور افزود: نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده است. این تقارن فرصت بسیار خوبی برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی است. خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در سفرها نداشتیم و مردم علاوه بر گرامی داشت آیین نوروز، شئونات ماه مبارک رمضان و هنجارهای اجتماعی را نیز حفظ می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که در تعطیلات عید سعید فطر نیز با رشد سفر و گردشگران روبه رو باشیم و از هم اکنون باید برای تعطیلات عید فطر آماده باشیم.

وحیدی اضافه کرد: قبل از نوروز ۴ جلسه و نشست توجیهی با حضور استانداران برگزار شد و ۵ دستورالعمل نیز به آنان ابلاغ شده است. خوشبختانه تمام استانداران و فرمانداران تا این لحظه، به خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند و مشکلی در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران وجود ندارد.

وزیر کشور در ادامه گفت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به خوبی توانسته هماهنگی لازم را انجام دهد و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مشکل خاصی گزارش نشده و شرایط مطلوبی را در سفرهای نوروزی شاهد هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: