اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - 16 March 2024
هواشناسی هشدار قرمز صادر کرد؛
سازمان هواشناسی برای شدت بارش‌های روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند در پنج استان‌ خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر کرد.
بارش شدید باران و رعدوبرق در ۵ استان کشوربه گزارش عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی،‌ بر اساس هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی روز سه‌شنبه موجب بارش شدید باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

این بارش‌ها سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها و انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی است.

سازمان هواشناسی نسبت به اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید هشدار داده است.

عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها در این شرایط ضروری است.

اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها توصیه شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: