اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - 15 March 2024
وزیر راه و شهرسازی با تبریک روز شهردار تاکید کرد؛
وزیر راه و شهرسازی در پیامی با تبریک روز شهردار بر اجرای طرح "شهید باکری" با هدف ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده و کاهش بناهای ناپایدار تاکید کرد.
اجرای طرح به گزارش عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، "مهرداد بذرپاش" در پیامی فرارسیدن روز شهردار را تبریک گفت و بر محرومیت‌زدایی از محلات فقیرنشین شهر و ساکن در بافت‌های فرسوده شهرها تاکید کرد.

وی در این پیام با اشاره به کلامی از امام علی (ع) که "فرصت‌ها همچون ابر در گذرند، از این رو فرصت‌های نیک را غنیمت بشمارید"، افزود: روز ۲۵ اسفند در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، مزین به نام بلند شهید باکری و روز شهردار است. در کارنامه درخشان ایشان، به عنوان شهردار، دغدغه محرومیت زدایی از محلات فقیرنشین شهر و ساکن در بافت‌های فرسوده شهر، همراه و همگام با مردم در اولویت بوده است و خوشا به حال کسانی که در این مسیر قرار دارند.

وی ادامه‌داد: شهرداران به عنوان همراهان ستاد ملی باز آفرینی شهری پایدار که هماهنگ‌کننده تحول و ارتقای کیفی بافت‌های فرسوده و ناکارامد شهری، ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های حاشیه شهرها در سطح ملی هستند و به‌طور قطع نقش بی‌بدیلی در این عرصه دارند.

بذرپاش اضافه‌کرد: به فضل الهی در سالی که رو به پایان است با همکاری شهرداری‌ها و همت شهرداران اقدامات ارزشمندی در محلات هدف بازآفرینی و به ویژه در عرصه نوسازی مسکن و کاهش سقف‌های لرزان و ناپایدار انجام شد و آمار صدور پروانه به بالاترین رکورد ۱۰ سال اخیر رسید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در این تقارن بهار رحمت و برکت رمضان، با بهار نوروز و احیای طبیعت بتوانیم قدم‌های پربرکتی را برای احیا، نو شدن و تحول بافت‌های فرسوده و ناکارآمد برداریم و در سال جدید با همکاری شهرداران سراسر کشور که از شرکای راهبردی شرکت بازآفرینی شهری هستند، با اقتدا به این شهید معزز، طرح "شهید باکری" را با هدف ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در بافت‌های فرسوده و کاهش بناهای ناپایدار برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خاتمه این پیام اظهار امیدواری کرد که در این مسیر با همکاری شهرداری‌ها در اجرای بسته‌های مختلف تشویقی این وزارتخانه بتوانیم مشارکت مردمی را در ۶۳۸ شهر دارای محلات مصوب هدف بازآفرینی، برای نوسازی مساکن ناپایدار و فرسوده هموطنان بیش از پیش ارتقا دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: