اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 10 March 2024
سازمان هواشناسی خبر داد:
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های امروز در نوار شرقی، شمال‌غرب و مناطقی از غرب و مرکز کشور از ورود سامانه بارشی جدید از جنوب‌غرب از روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد: در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش دما رخ خواهد داد.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردابه گزارش  عصرپرس، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند) علاوه بر نوار شرقی کشور در شمال‌غرب و مناطقی از غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین البرز و تهران ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی شده است.

امروز همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و غرب مازندران بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر رگبار برف رخ خواهد داد.

فردا (دوشنبه ۲۱ اسفند) در کل سواحل دریای خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و در شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و ضعیف خواهیم داشت.

همچنین فردا با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، مرکز، جنوب و به تدریج در شرق و شمال‌شرق کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است که شدت بارش در چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) بارش‌ها در سواحل شمالی ادامه خواهد داشت و در شمال‌شرق و مناطقی از شرق و جنوب‌شرق بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در شرق خراسان رضوی شدت خواهد داشت و بعدازظهر این روز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وزش باد شدید؛ گردوخاک و کاهش دما در نیمه شرقی کشور

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۳ و ۲۴ اسفند) جوی آرام و پایدار در کل کشور حاکم خواهد شد.

طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید گاهی خیزش گردوخاک و کاهش دما خواهیم داشت.

شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و دریای خزر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج است.

رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در پایتخت

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که از بعدازظهر افزایش ابر، رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. کمینه و بیشینه دمای هوا در پایتخت امروز ۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد است.

فردا نیز آسمانی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و رگبار و به تدریج از بعدازظهر با کاهش ابر برای تهران رخ می‌دهد البته فرداشب هم بارش پراکنده خواهیم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: