اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 09 March 2024
تولید نفت از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر به‌عنوان جوان‌ترین میدان نفتی ایران آغاز شد تا در گام نخست، روزانه تا ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران اضافه شود.
بآغاز تولید طلای سیاه از جوان‌ترین میدان نفتی ایرانه گزارش عصرپرس، در سفر یک روزه روز جمعه (۱۸ اسفندماه) وزیر نفت با هدف آغاز عملیات بهره‌برداری و بازدید از چند طرح در حوزه نفت و گاز انجام شد که حاصل آن افتتاح رسمی طرح توسعه میدان نفتی سپهر و جفیر از طریق ویدیوکنفرانس بود.

بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای غرب کارون یعنی میدان‌های یاران و یادآوران از دیگر برنامه‌های وزیر نفت در سفر به استان خوزستان بود.

آغاز تولید طلای سیاه از جوان‌ترین میدان نفتی ایران

برداشت نفت از میدان‌های سپهر و جفیر با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خوزستان به‌طور رسمی آغاز شد که با این اقدام ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود.

توسعه این میدان‌ها سال‌های گذشته و در قالب الگوی تازه قراردادهای نفتی امضا شده بود، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توسعه این میدان‌ها شتاب معناداری گرفت و امروز گام اول به بهره‌برداری رسید.

وزیر نفت در آیین افتتاح رسمی طرح توسعه میدان نفتی سپهر و جفیر با اشاره به اینکه در آغاز به‌کار دولت سیزدهم برداشت روزانه نفت از میدان‌های نفتی در خوزستان یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه بود و امروز با همت کارکنان صنعت نفت این رقم به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است، اظهار کرد: در این دولت تاکنون ۱۳۲ پروژه ناتمام به ارزش ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تکمیل و ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار طراحی شده و در حال اجراست.

وی با یادآوری اینکه پیشرفت فیزیکی طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر در آغاز دولت سیزدهم ۱۵ درصد بود، اظهار کرد: امروز گام نخست این طرح با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰ هزار بشکه با سرمایه‌گذاری ۴۱۴ میلیون‌دلاری به بهره‌برداری می‌رسد و سال آینده رقم تولید در این میدان‌ها به ۷۵ هزار بشکه خواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: