اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - 08 March 2024
رئیسی در آیین بهره برداری از طرح های صنعت آب و برق خوزستان:
رئیس جمهور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران و تلاشگرانی که در اجرای طرح‌هایی که امروز از آنها بهره‌برداری شد، مشارکت داشتند، گفت:با همت مردم و خصوصا جوانان، پیمانکاران، کارگران، مهندسان و مدیران با کفایت بر بخش قابل توجهی از مشکلات غلبه کردیم.
مسئولیت اصلی مدیران استان شناسایی ظرفیت‌ها درجهت تامین و ارتقای رفاه مردم استبه گزارش عصرپرس، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان با بیان اینکه این خوزستان ظرفیت‌های بسیار متنوع و فراوانی دارد، مسئولیت اصلی مسئولان و مدیران را شناسایی این ظرفیت‌ها و به کارگیری آنها در راستای تامین و ارتقای رفاه مردم بر اساس اولویت‌ها دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کس در تنوع و فراوانی ظرفیت‌های خوزستان تردیدی ندارد و در این زمینه میان همه اتفاق نظر وجود دارد، افزود: درباره ظرفیت‌های خوزستان سخنی وجود ندارد و سخن فقط در این است که چه کنیم تا از این ظرفیت‌ها به شکل صحیح در راستای رفاه مردم بهره بگیریم.

رئیسی با تاکید بر ضرورت و اهمیت ارتقای بهره‌وری دستگاه اداره کشور برای به کارگیری بهینه از ظرفیت‌ها اظهار داشت: حتما ساز و کارها را در راستای افزایش بهره‌وری بر مبنای میزان امکانات، نیروی انسانی و ظرفیت‌ها مورد بازنگری قرار دهید تا ببینید که آنچه انجام می‌شود، با آنچه باید انجام شود تناسبی دارد یا خیر؟

رئیس جمهور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران و تلاشگرانی که در اجرای طرح‌هایی که امروز از آنها بهره‌برداری شد، مشارکت داشتند، گفت: همانگونه که وزیر نیرو بیان کرد، در آغاز فعالیت دولت سیزدهم با مشکلات و ناترازی‌های زیادی در زمینه آب، برق، انرژی و نظایر آن مواجه بودیم که برای مردم هم کاملا ملموس بود، اما با همت مردم و خصوصا جوانان، پیمانکاران، کارگران، مهندسان و مدیران با کفایت بر بخش قابل توجهی از مشکلات غلبه کردیم و به عنوان مثال امروز خوزستان تبدیل به کارگاه عظیمی از تلاش شده که خبر افتتاح ثمرات و نتایج این تلاش‌ها هر روز به گوش می‌رسد.

رئیسی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده  شاهدیم که این ناترازی هر روز کاهش می‌یابد ،  تصریح کرد:  رکورد زدن کشت در خوزستان و رفع تنش های آبی در بسیاری از مناطق از جمله خبرهای مسرت بخشی است که به واسطه تلاش های شبانه روزی کارگران و مهندسان رقم خورده و با استمرار این تلاشها بویژه از سوی وزیر جهادی نیرو بزودی رفع کامل تنش های آبی در این منطقه را شاهد خواهیم بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری یادواره  24 هزار شهید استان خوزستان را تذکار و یادآوری جهاد، شهادت و از خودگذشتگی مردم غیور این استان عنوان کرد و افزود: این یادواره‌های برای همه ما مسئولان مسئولیت آور است که با تلاش مجاهدانه و خستگی ناپذیر حرکت کنیم و یقینا با این نگاه بر خلاف خواست دشمن به اهداف مقدسمان خواهیم رسید.

رئیسی با بیان اینکه همه گزارش‌ها  نوید موفقیت و پیروزی در همه عرصه‌ها  برای ملت ایران را می دهد تصریح کرد: باید  هرگونه القای یاس و ناامیدی را از ادبیات و منش و سلوک خود دور کنیم چرا که رهبری داریم که منشا امید است و همگان را به امید آفرینی در جامعه تشویق می کند

رئیس جمهور اتکال به خدای متعال و اعتماد و باور به داشته های عظیم کشور را رمز موفقیت در کارها دانست و ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران صنعت آب و برق ابراز امیدواری کرد کارهای بزرگ پیش رو با دقت، سرعت و به صورت کامل و واقعی تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

رئیسی همچنین همه مدیران دستگاه‌های اجرایی را به مدیریت مصرف در کنار مدیریت تولید مکلف کرد و گفت: قطعا اگر مدیریت مصرف نباشد، هر چه میزان تولید هم افزایش یاید، بدلیل مصرف بی رویه هدر خواهد رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: