اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - 07 March 2024
در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان انجام می‌شود
در جریان سفر دو روزه رییس جمهور به استان خوزستان که از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و اعضای هیئت دولت از جمله وزیر نیرو نیز وی را همراهی می‌کنند، 30پروژه صنعت آب و برق با اعتباری 9 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
افتتاح 30 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 9 هزار میلیارد تومانبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، هم‌زمان با سفر آیت الله رییسی و هیات دولت به استان خوزستان 30 پروژه صنعت آب و برق در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، دزفول، لالی، شادگان، ایذه، هندیجان، ماهشهر، باغملک و اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش 8 پروژه آماده افتتاح مربوط به سازمان آب و برق استان به ارزش 3245 میلیارد تومان است که از جمله آن می‌توان به فاز اول طرح جامع آبرسانی اندیمشک، افزایش تولید و حجم ذخیره آب شرب دزفول، آبرسانی میان مدت لالی، بهینه‌سازی واحد 3 نیروگاه دز و توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین اشاره کرد.

همچنین 3 پروژه آماده افتتاح مربوط به شرکت برق منطقه‌ای استان است که شامل احداث و توسعه پست‌های انتقال و فوق توزیع، احداث خطوط انتقال و فوق توزیع به همراه تعویض مقره و هادی پرظرفیت و پروژه‌های فیبر نوری جمعاً به ارزش 3384 میلیارد تومان است.

در این سفر رییس جمهور 10 پروژه مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان را نیز که شامل مواردی چون توسعه و تامین برق شهری، روستایی، مسکن مهر و ملی در سراسر استان، برق‌سانی به روستاها در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، باغملک و لالی، احداث شبکه‌های فشار متوسط هوایی و رینگ خطوط در شهرستان‌های ماهشهر، دزفول و ایذه، اصلاح و تامین روشنایی معابر، تعویض سیم به کابل خودنگهدار، توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق را به ارزش کلی 522 میلیارد تومان افتتاح می‌کند.

بر اساس این خبر 9 پروژه نیز در بخش آب و فاضلاب شامل احداث و توسعه شبکه فاضلاب اهواز، احداث و اورهال ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب اهواز،  احداث و توسعه شبکه فاضلاب شهرهای استان، احداث و بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرهای استان، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای استان، آبرسانی به 6 شهر و 59 روستا، بازسازی و توسعه 89 کیلومتر شبکه توزیع آب شهرها و روستاها به ارزش کلی 1790 میلیارد تومان در این سفر افتتاح می‌شود.

این گزارش حاکی است، استان خوزستان پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم با مشکلات و چالش های جدی در حوزه آب و برق رو به رو بود، اما به واسطه اهتمام ویژه دولت و عملیاتی شدن چندین پروژه کلان در این دو بخش همانند اجرای طرح آبرسانی غدیر شاخص آبرسانی و برق رسانی استان به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: