اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 06 March 2024
سخنگوی دولت خبر داد:
سخنگوی دولت خبرداد: رئیس جمهور به منظور سرکشی میدانی به وضعیت سیستان و بلوچستان عازم این استان شد.
رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان عازم سیستان و بلوچستان شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران خبرداد: رئیس جمهور به منظور سرکشی میدانی از وضعیت سیستان و بلوچستان عازم این استان شد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات امروز جلسه هیات وزیران بیان کرد: جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد و در ابتدای جلسه برخی وزیران گزارشی از اهم مباحث موضوعات هفته جاری ارائه کردند و بیشترین زمان به گزارشی از آخرین وضعیت امداد رسانی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: وزیر کشور گزارشی از حضور میدانی خود در استان سیستان و بلوچستان ارائه دادند و  وزیر راه و شهرسازی درباره فعال شدن راه ها و احیای دوباره مسیرهای مواصلاتی گزارش دادند، اعضای محترم دولت هر یک به تناسب حوزه صلاحیت خود گزارشی از پیشرفت موضوعات دادند و رئیس جمهور موکداتاکید کردند که از همه ظرفیت ها برای سرعت بخشی به امداد رسانی استفاده شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: گزارش های دیگری از روندهای تأمین امنیت و سلامت و ایجاد و بهره برداری از زیرساخت های الکترونیکی در برگزاری انتخابات توسط وزیر کشور ارائه شد.

وی با بیان اینکه در خصوص سفر رئیس جمهور به الجزایر و حضور در اجلاسیه همکاری کشورهای صادرکننده گاز گزارش بسیار خوبی ارائه شد، گفت: وزرات نفت موفق شده است که جایگاه نخست را در جمع آوری گازهای مشعل در بین همه اعضای این اجلاسیه داشته باشد که از جهت زیست محیطی و جلوگیری از هدررفت منابع بسیار حایز اهمیت است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه میانگین رشد تولید گاز در  ایران ۵ درصد است، تاکید کرد: وزارت نفت دربین کشورهای صادرکننده گاز، رتبه نخست در افزایش نرخ تولید گاز را داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز هیأت وزیران با پیشنهاد سازمان برنامه نسبت به ارجاع برخی اختلافات پیمانکاران عمرانی با دستگاه های اجرایی به داوری موافقت کرد تا به پیشرفت طرح های عمرانی معطل مانده به دلیل اختلافات حقوقی، منجر شود. 

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: دومین مصوبه هیأت وزیران در نشست امروز، صدور مجوز برگزاری دومین دوره اجلاس وزرای علوم و فناوری کشورهای اسلامی در ایران بود که دولت با بار مالی و هماهنگی های لازم آن موافقت کرد و سال آینده این اجلاس در کشور برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: