اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 05 March 2024
مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تاکید براینکه هنرمندان برای ترسیم و نشان دادن فداکاری، ایثار و شهادت شهدای استان به میدان بیایند، گفت: جامعه هنری باید شجاعت شهدا را با هنر خود جاودانه کنند.
هنرمندان، شجاعت شهدا را با هنر خود جاودانه کنندخبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، خسرو شهیدی در همایش تجلیل از هنرمندان شاهد و ایثارگر مهم ترین رسالت و ماموریت بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: هدف ما حمایت از جامعه هنرمندان در حوزه های مختلف و تولیدات در این راستا است.

زیبایی و ماندگاری زبان هنر برای ترویج فرهنگ در جامعه

شهیدی در ادامه با اشاره به زیبایی و ماندگاری زبان هنر برای ترویج فرهنگ در جامعه،اظهار داشت: بایگانی از نوشته ها، وصیت نامه، خاطرات، زندگینامه و اسناد مربوط به شهدا در بنیاد شهید وجود دارد که هنرمندان براساس هنری که دارند می توانند از آن برای ترسیم و نشان دادن هنر ایثار و شهادت شهدای استان استفاده کنند.

وی، گفت: رویدادها و رخدادهای زیادی از رشادت، دلاوری، گذشت و فداکاری در کرمانشاه اتفاق افتاده که تا کنون به آنها پرداخته نشده که نیازمند کمک و توجه جامعه هنری استان در این خصوص هستیم.

همچنین در پایان این همایش از کتاب های " عقاب زاگرس"، " هه ناسه خوشیلان" و کتاب چند رسانه ای از شهدای شاخص رونمایی شد.

به گزارش عصرپرس، دومین همایش هنرمندان شاهد و ایثارگر امروز (سه‌شنبه 15 اسفند) با حضور خسرو شهیدی رئیس کل بنیادشهید وامور ایثارگران کرمانشاه، افشین آزادی رییس حوزه هنری استان، سرهنگ پاسدار افشار محمدی" معاون اجرایی سپاه نبی اکرم و تعدادی از هنرمندان عرصه ایثار وشهادت در سالن آمفی تئاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد.

شایان ذکر است: استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.




نام:
ایمیل:
* نظر: