اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 04 March 2024
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان آخرین جزئیات از خدمات آبرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد و گفت: مشکل تامین آب شرب سالم و بهداشتی تمامی روستاهای باقی مانده تا فرداشب حل می‌شود.
آخرین جزئیات از خدمات آبرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستانآخرین جزئیات از خدمات آبرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستانآخرین جزئیات از خدمات آبرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستانبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،  علیرضا قاسمی با اشاره به هشدار بارش‌های هفته گذشته استان سیستان و بلوچستان، گفت: تقریباً در ۲۱ شهرستان وقوع سیل پیش‌بینی شده بود که بر این اساس ضمن هماهنگی با تیم عملیات، تمامی تجهیزات را در حوضه جنوب مستقر کردیم، اما نگران وقوع سیل در سیستان هم بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی شده بود که تقریباً در بیشتر نقاط و در حوزه شارگ تا ۲۶۰ میلیمتر بارش داشتیم،گفت: این درحالی است که با توجه به اینکه شیب مسیر مسیر به سمت چابهار و دشتیاری است روان آب‌ها در جنوب استان جاری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که ۱۲ شهرستان که درگیر سیلاب شده‌اند، اشاره کرد و یادآور شد: تیم‌های ما در ساعات اولیه حضور پیدا کردند، اما به علت اینکه اکثر تأسیسات آب و فاضلاب در مسیر رودخانه‌ها و چاه‌ها دچار آسیب شده بود، با خاموش کردن چاه‌ها تلاش کردیم کدورت وارد شبکه آب نشود و در نخستین ساعاتی که نیروهای عملیاتی ورود کردند، توانستیم ۲۸ شهرستان را وارد مدار کرده و ۶۵ روستا منهای حوزه چابهار و دشتیاری آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ شهرستان با درگیری ۶۵ روستا، خسارات زیادی به تأسیسات چاه‌ها و تجهیزات وارد شد، ادامه داد: تا امروز ۵۳ روستا به شبکه آبرسانی متصل شدند و ۱۲ روستا باقی‌مانده است. این درحالیست که تجهیزات ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود همکاران ما بتوانند امروز وارد شده و تا اواخر‌امشب آب ۱۰ روستا پایدار شود. این در حالی است که ۲ روستا هم در مسیر دسترسی سخت قرار دارند.

قاسمی با بیان اینکه در حوزه جنوب استان ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط و شبکه انتقال به طور کامل زیر آب رفته است، یادآور شد: حادثه سنگین بود، اما حوادثی که رخ داد کم بود و کدورت آب هم سریعاً در ۴۸۰ روستا حل شد. در این رابطه در حال حاضر کمتر از ۳۰ روستا مشکل دارند و آب مابقی پایدار شده است. به طوری که هرجا مسیر بازشود، مشکل آب‌رسانی بهداشتی را حل می‌کنیم و تا عصر امروز مشکل ۱۲ روستا حل و ما‌بقی تا فردا شب برطرف می‌شود.

وی از آبرسانی سیار با ۲۸ دستگاه تانکر و توزیع ۳۰ هزار بطری آب بین مردم استان با همکاری گروه جهادی و خیران خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: