اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 03 March 2024
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تنش آبی 10 هزار نفر از جمعیت روستایی شهرک کُهَک با اجرای خط لوله کمکی برطرف شد.
تنش آبی 10 هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان برطرف شدبه گزارش  عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "علیرضا قاسمی" بیان کرد: در پی عدم تحقق حق‌آبه و کمبود آب در چاه‌نیمه‌های سیستان در حال حاضر آب کل شهرها و روستاهای سیستان از چاه‌نیمه شماره سه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر انتقال و توزیع آب به شکل توأمان از خطوط شهری و روستایی صورت می‌‎گیرد گاها در نقاطی از منطقه فشار آب دچار افت و گاها قطعی می‌شود.

وی افزود: برای حل این مشکل، تیم‌های عملیاتی در کلیه نقاط آماده هستند و در بعضی مناطق برای رفع تنش آبی آبرسانی سیار نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب از چاه‌نیمه شماره سه به روستاهای منطقه سیستان، در محل چاه‌نیمه اقدام به افزایش پمپ بر روی بارج شناور شد و همچنین خط انتقال 700 میلی‌متری قلعه نو به زهک به طرح روستایی متصل و از این طریق آب به روستاهای زهک و هیرمند منتقل می‌شود.

قاسمی افزود: آماده‌سازی و نصب کلکتور 1200 در ورودی آبگیر طرح سیستان احداث و نصب آن در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا با اقدامات انجام شده از جمله اتصال شبکه توزیع شهرک کهک به خطوط موجود که قابلیت انتقال آب بیشتر را داشت، تنش آبی 10 هزار نفر مرتفع شد.

"غلامحسین لکزائیان‌پور"  مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک نیز در این باره بیان کرد: پیرو بازدید میدانی مدیرعامل شرکت و برگزاری جلسه بررسی و رفع مشکل آب شهرک کهک در تاریخ پنجم اسفندماه، مقرر شد به منظور تقویت فشار در شبکه توزیع و اتصال به خطوط موجود و همچنین استفاده از ظرفیت چاه‌های حفر شده در نوار مرزی، مشکل ۲۰۰۰ خانوار این روستا برطرف شود که با انجام این اقدامات طی مدت کوتاه مشکل آب اهالی مرتفع شد.

وی افزود: در پی بروز تنش آبی در شهرک کهک و قطعی آب برخی نقاط این شهرک،  اکیپی از عوامل اجرایی و کارشناسی مرکز استان و پرسنل امور آبرسانی شهرهای سیستان و امور آبفای شهرستان زهک به صورت شبانه روزی برای تکمیل خط لوله کمکی وارد عمل شدند.

وی بیان کرد: با اجرای این خط علاوه بر تأمین آب شهرک کهک از طریق خط لوله آزبست ۱۵۰ میلیمتر قبلی، امکان تأمین آب این شهرک از طریق خط لوله پلی اتیلن ۱۶۰ میلیمتر منشعب شده از خط انتقال سایز ۳۵۵ میلیمتر چاه‌های حفر شده توسط شرکت آب منطقه‌ای نیز میسر شد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: