اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 03 March 2024
رئیس سازمان بسیج سازندگی:
رئیس سازمان بسیج سازندگی از آماده‌باش گروه‌های جهادی و استقرار تجهیزات تخصصی و مکانیکی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
تجهیزات تخصصی و مکانیکی در مناطق سیل زده سیستان مستقر شدبه گزارش عصرپرس، سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی با اشاره به سیل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به شرایط این استان، سازمان بسیج سازندگی در آمادگی کامل برای امداد رسانی به مناطق سیل زده قرار دارد.

وی درباره اقدامات انجام شده درخصوص سیل استان سیستان و بلوچستان گفت: با اعلام ماموریت صادر شده همه تجهیزات و ماشین‌آلات در «چابهار» و شهرستان «دشتیاری» استان سیستان و بلوچستان مستقر شده‌ است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه درباره اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان فراخوان صادر کرده‌ایم، افزود: با همکاری بسیج سازندگی استان تاکنون ۳۵ گروه جهادی، ۲۰ دستگاه ماشین آلات لجستکی برای خدمت رسانی در ۴ نقطه از استان اعزام شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: با توجه به خراب شدن تصفیه خانه تهیه ۲ هزار شل آب معدنی و توزیع بین مردم، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، تهیه و توزیع روزانه ۱۰ تا ۵۰ هزار قرص نان بین افراد آسیب دیده، اعزام ۱۶ قایق برای جابه جایی افراد، توزیع و توزیع ۱۰۰۰ عدد پتو با همکاری بسیج سازندگی استان و قرارگاه محرومیت زدایی، توزیع ۱۲۰ کیسه خواب، تهیه ۲ کف کش برای خالی کردن آب از منازل، تهیه ۵۰۰ جفت چکمه برای کمک رسانی به افراد آسیب دیده به نقاط آسیب دیده انجام شده‌ است.

وی عنوان کرد: نیازمندی‌های ضروری از قبیل مواد غذایی و خوراکی شامل برنج، مرغ، کنسرو و آب معدنی مورد نیاز سیل زدگان است که مردم می‌توانند از طریق بسیج سازندگی شهرستان‌ها و گروه های جهادی جمع آوری کرده و به منطقه ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: تجهیزات تخلیه آب، لجن کش، کف کش و سایر ملزومات ضروری تخلیه آب، نانوایی سیار و آشپز خانه سیار از دیگر وسایل مورد نیاز است و در عرصه عمرانی نیز، بعد از تخلیه آب زیر ساخت های آسیب دیده از سیل باید بازسازی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: