اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - 01 March 2024
رئیس جمهور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ستاد،گفت: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است و همه گروه‌های سیاسی امروز با نامزد‌هایی که دارند آمده اند تا یک روز باشکوهی را برای ملت ایران رقم بزنند.
رئیسی: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی استبه گزارش عصر پرس، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه با حضور در محل ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور، در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت و آرای خود به صندوق اخذ رای انداخت.

رئیس جمهور در جریان حضور خود همچنین از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و با توضیحات وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات از جزئیات روند اخذ رای هموطنان‌مان در سراسر کشور مطلع شد.

همچنین رئیس جمهور با حضور در جمع خبرنگاران بیان کرد: انتخابات مولود انقلاب اسلامی است. 

وی با بیان اینکه مردم رای‌شان تعیین کننده است و این از افتخارات نظام اسلامی است، افزود: از روز اولی که امام راحل فرمودند میزان رای ملت است، تا امروز میزان رای ملت بوده است.

آیت الله رئیسی گفت: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است و همه گروه‌های سیاسی امروز با نامزد‌هایی که دارند آمده اند تا یک روز باشکوهی را برای ملت ایران رقم بزنند.

وی یادآور شد: تفاوت انتخابات در ایران با دیگر کشور‌ها این است که هم نامزدها و هم رای دهندگان هر دو بر اساس تکلیف عمل می‌کنند یعنی وظیفه خود می‌دانند که نامزد شوند و رای دهند، لذا پیروز این میدان ملت ایران است و بازنده ندارد چه کسانی رای بیاورند چه رای نیاورند. چون عمل به تکلیف کردند و آن عبارت از حضور در انتخابات است.

فرآیند اخذ رای در شعب سراسر کشور ساعت ۸ صبح امروز ۱۱ اسفندماه آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

گفتنی است؛ در شعب اخذ رای دو صندوق وجود دارد که صندوق قرمز برای مجلس شورای اسلامی و صندوق آبی برای مجلس خبرگان رهبری خواهد بود. رای‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه یعنی شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رای بدهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: