اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 28 February 2024
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران مصوبات امروز هیات وزیران را تشریح کرد.
گزارش سخنگوی دولت از مصوبات امید آفرین هیات وزیرانبه گزارش عصرپرس، «علی بهادری جهرمی» چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در تشریح مصوبات هیات وزیران بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام تعطیلات نوروز و سفرهای مردم، ستاد سفر جلسات خود را از شنبه اتی آغاز خواهد کرد و اولین جلسه با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها های زیربط برگزار خواهد شد و حدود ۲۴ دستگاه با این حوزه مرتبط هستند و موضوعات دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: طبق گزارش وزیر کار، مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال گسترده کرده اند و مطابق گزارش حدود ۷۵ درصد مشمولین از این طرح استقبال کردند که شامل بیش از ۱۵ میلیون خانوار شده است.

سخنگوی دولت گفت: گزارش خوبی رییس بانک مرکزی از نرخ تورم تولید کننده ارائه کردند. نرخ تورم تولید کننده هم شیب کاهشی خود را حفظ کرد و تورم تولید کننده به عدد ۲۸ درصد کاهش یافته است.

بهادری جهرمی با اشاره به مصوبه دولت برای رفع مشکلات صادرکنندگان و تسهیل صادرات گفت: عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه خام که قبل از این طبق قانون بودجه مقرر شده بود، اصلاح شد و این عدد کاهش پیدا کرد و امروز به گمرک ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مصوبه دیگر برای افزایش و تقویت توان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در جهت تسهیل وام اشتغال زنان سرپرست خانوار بود. هیات وزیران مصوب کرد که با توسعه بانک های عامل، توان این صندوق افزایش یابد.

براساس گزارش ایرنا، سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم تعیین تکلیف کننده همه امور هستند، گفت: با انتخابات، رویکردهای کشور مشخص می شود و مردم به نمایندگان وکالت می دهند که به نیابت از آنها در مجلس تصمیم گیری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: