اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 28 February 2024
وزیر نفت گفت: با تلاش همه همکارانم در صنعت نفت و گاز که در آماده‌باش کامل هستند و شبانه‌روز روی سکوهای عملیاتی فعالیت می‌کنند در هیچ کجای کشور قطعی و افت فشار گاز نداشته‌ایم.
وزیر نفت: در هیچ نقطه‌ای از کشور افت فشار یا قطعی گاز خانگی وجود نداردبه گزارش عصرپرس، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران به موج شدید سرما در کشور و افزایش مصرف گاز اشاره و اظهار کرد: ما هیچ زمانی در اسفندماه با این موج سرما و یخبندان روبه‌رو نبوده‌ایم.

وی افزود: این سرما در همه استان‌های کشور وجود دارد و با یخبندانی وسیع و حتی بارش یک‌متری برف روبه‌رو بوده‌ایم و این مقدار کاهش دما باعث جهش مصرف بی‌سابقه شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: به حول و قوه الهی تا این لحظه که بنده در خدمت شما هستم با تلاش همکارانم در صنایع نفت و گاز که در آماده‌باش کامل فعالیت شبانه‌روز روی سکوهای عملیاتی نفت، سکوهای گازی پارس جنوبی، میدان‌های مستقل گازی، پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال هستند، در هیچ کجای کشور قطعی و افت فشار نداشته‌ایم.

اوجی با تشکر از رسانه‌ها برای تشویق مردم به صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: در این شرایط می‌طلبد مردم همکاری بیشتری در بهینه مصرف کردن داشته باشند، راهکارهای آن نیز بسیار راحت و بارها اعلام شده است، در منزل یا محیط کار سیستم گرمایشی یا بخاری اضافی بدون استفاده را خاموش کنیم تا همه هموطنان بتوانند از این نعمت الهی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۹۸ درصد شهرها و نزدیک به ۸۷ درصد روستاها در سراسر کشور گازرسانی شده است و ایران از نظر ذخایر گازی رتبه دوم جهان را دارد، اظهار کرد: مصرف گاز بسیار بالاست، از این رو از مردم می‌خواهم در این زمستان که نهایت همکاری را داشته‌اند در این چند روز باقی‌مانده تا پایان زمستان که هوا سرد می‌شود به ما کمک کنند، با مصرف بهینه، پوشیدن لباس گرم در منازل، رعایت دمای ۱۸ تا ۲۲ درجه و خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی اضافه، در هیچ کجای کشور حتی با کاهش افت فشار نیز روبه‌رو نخواهیم شد.

وزیر نفت گفت: همه تلاش همکاران من تولید حداکثری گاز است، اما مصرف هم بالا و اکنون چهار برابر حالت عادی آن است و مردم باید کمک کنند.

افزایش ۱۵ درصدی تولید بنزین در دولت سیزدهم

اوجی درباره تولید بنزین در دولت سیزدهم تصریح کرد: ما در این دولت روزی که کار را در شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز کردیم تولید روزانه بنزین  ۹۶ میلیون لیتر بود، اما امروز به‌دنبال تلاش همکارانمان در ظرفیت‌های پالایشگاهی و اصلاحاتی که انجام شد و در عین حال اضافه شدن فاز دوم توسعه پالایشگاه آبادان، خوشبختانه نزدیک به ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین داریم، یعنی تولید بنزین حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ساخت پالایشگاه‌های نو را آغاز کرده‌ایم، دولت گذشته اعتقادی به پالایشگاه‌سازی نداشت و همین موضوع باعث شد امروز در تأمین بنزین یا سربه‌سر باشیم یا ناترازی وجود داشته باشد، اما در این دولت به محض آغاز به‌کار، طرح ساخت پالایشگاه شهید قاسم سلیمانی را کلید زدیم و پالایشگاه‌های دیگر را که صحبتش بود به مرحله اجرا گذاشتیم و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۳ نخستین پالایشگاهمان به بهره‌برداری برسد.

وزیر نفت گفت: هم‌زمان با موج هوای سردی که بر کشور حاکم شد و موج سفرها در تعطیلات هفته گذشته، مصرف بنزین به حدود ۱۳۳ میلیون لیتر در روز رسید، حمل‌ونقل و لجستیک بنزین ما با نفت‌کش‌های جاده‌پیما انجام‌ می‌شود و با توجه به سرما و سخت‌گذر بودن مسیرها، همکاران ما تأمین سوخت جایگاه‌های عرضه، سوخت مایع صنایع و نیروگاه‌ها و حتی فرودگاه‌ها را به‌خوبی تأمین کردند.

اوجی اظهار کرد: در هیچ‌کدام از مبادی مصرف، اعم از نیروگاه‌ها، صنایع، فرودگاه‌ها، بخش خانگی و تجاری با توجه به موج سرما و ناترازی، قطعی رخ نداد و شبکه گاز را پایدار نگه داشتیم که این نشان‌دهنده کار و فعالیت جهادی همکاران ماست.
نام:
ایمیل:
* نظر: