اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - 27 February 2024
دریادار ایرانی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ظرفیت‌های صنعتی نیروی دریایی را به صورت کامل در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهیم و آمادگی کامل برای تعامل با محیط دانشگاهی را داریم.
اقتدار دریایی و نظامی خود را با کمک دانشگاه‌های صنعتی به جهانیان نشان دادیمبه گزارش عصرپرس، امیر دریادار شهرام ایرانی با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن گفت و گو با حمید زراعت‌گر رئیس این دانشگاه با تأکید بر لزوم توسعه روابط بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نیروی دریایی ارتش ابراز امیدواری کرد که استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها بتواند در توسعه توان دفاعی و علمی کشور تاثیرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حمایت نیروی دریایی از پروژه‌های علمی و دانشجویی افزود: تلاش می شود با تشکیل کمیته مشترک تعامل دانشگاه‌ها و نیروی دریایی ارتش تدوام داشته باشد و بازخورد خوبی برای کشور و نیروی دریایی به‌همراه آورد.

دریادار ایرانی بیان کرد: امروز افتخار داریم ناوشکن دنا بعد از ماموریت مقتدرانه ۸۶ در رزمایش مشترک کشور هندوستان با حضور بیش از ۵۰ کشور شرکت کرده و توان ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعتی نیروی دریایی را به صورت کامل در اختیار دانشگاه قرار خواهیم داد و آمادگی کامل تعامل با محیط دانشگاهی را داریم، خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه ما در نیروی دریایی ارتش استفاده از ظرفیت‌هایی است که به طرح اجرایی، بومی‌سازی و توسعه ناوگان کشور ختم شود.

حمید زراعت گر رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه طراحی و توسعه صنایع دریایی گفت: ایران علاقه‌مند به حضور در قطب جنوب است و اکنون کشورهای زیادی در این محیط بزرگ علمی پایگاه دارند. حضور ایران در حال بررسی است و نیازهای حضور علمی مقتدرانه کشورمان در حال بررسی است.

وی افزود: ما بسیار علاقه‌مند به فعالیت در حوزه دریا هستیم تا در طراحی، بررسی و طراحی مفهومی کشتی‌های یخ شکن برای نیروی دریایی ارتش با استفاده از تیم دانشگاهی و علمی دانشگاه همکاری مثمر ثمری داشته باشیم.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های آموزشی و صنعتی بین نیروی دریایی ارتش و دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: