اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۳۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - 26 February 2024
وزیر امور خارجه:
حسین امیرعبداللهیان با اشاره به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که ۷۰ درصد از آنان زنان و کودکان هستند، گفت: برخی کشورهای مدعی حقوق بشر اجازه نداده‌اند که درباره این‌ همه کشتار وحشتناک، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.
مدعیان حقوق بشر اجازه ندادند درباره کشتار غزه کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شودبه گزارش عصرپرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه فعالیت‌های دیپلماتیک خود در ژنو، با «ایلنا والتونن »وزیر خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فنلاند را تبریک گفت و با اشاره به علاقمندی ایران برای ارتقای روابط دو کشور به بهترین سطح، بر آمادگی برای تدوین نقشه راهی مشترک به این منظور تاکید کرد.

وی  به برخی فرصت‌های مشترک برای همکاری دوجانبه و دارای منافع مشترک از جمله همکاری میان شرکت‌های دانش بنیان دو کشور و همکاری در زمینه کشاورزی اشاره کرد و با استقبال از همکاری های پارلمانی دو کشور، پیشنهاد کرد جلسات مشورت‌های سیاسی میان دو کشور در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه دو کشور برگزار شود .

وزیر امور جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بحران غزه و کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که ۷۰ درصد از آنان زنان و کودکان هستند، گفت: متأسفانه با توجه به‌ سیاسی شدن موضوع حقوق بشر، برخی کشورهای مدعی حقوق بشر اجازه نداده‌اند که در خصوص این‌ همه کشتار وحشتناک، کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

خانم والتونن وزیر خارجه فنلاند نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از دعوت بعمل آمده جهت سفر به‌ ایران تشکر کرد و از تداوم گفتگو با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مورد اهتمام مشترک استقبال کرد.

 وی وضعیت نگران کننده انسانی در غزه را نگرانی مشترک دو کشور توصیف کرد و گفت: ما معتقد به تداوم تلاش برای پیشگیری از یک تراژدی انسانی هستیم.

در این دیدار همچنین برخی از موضوعات دوجانبه سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف از تداوم گفتگوهای مشترک استقبال کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: