اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - 26 February 2024
رئیس هیات مرکزی انتخابات کشور:
رئیس هیات مرکزی انتخابات کشور گفت: همدلی و انسجام عوامل برگزاری انتخابات نشانه انقلابی و مردمی بودن است.
انسجام عوامل برگزاری انتخابات، نشانه انقلابی و مردمی بودن استبه گزارش عصرپرس به نقل از ستاد انتخابات کشور، محمد مهدی عارف پور در همایش معاونان سیاسی استانداری ­ها و رؤسای ستادهای انتخابات استان ­ها با ارائه توضیحاتی بر ایجاد زنجیره بازرسی، شامل؛ بازرسان، سربازرسان و بازرسان­ ویژه در حوزه سرزمینی کشور و اهمیت و حساسیت موضوع، تأکید کرد.

وی تصریح کرد: پاسخگویی استان­ها در خصوص گزارشات و موضوعات انتخاباتی حتماً و تنها به مراجع ذیصلاح، ذیربط، رسمی و شناخته شده صورت پذیرد و از دادن اطلاعات به درخواست­ ها و تلفن ­های غیرمعتبر و ناشناخته پرهیز شود.            

عارف­‌پور با اشاره به ماده ۸۱ قانون انتخابات و به استناد آن شکل‌­گیری هیأت­‌های استانی بررسی تبلیغات، بهره‌مندی از گزارشات بازرسان و هیأت­‌های شهرستانی را از منابع مهم و قابل تأمل  برای بهره­مندی در هیأت بررسی تبلیغات استانی برشمرد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور بار دیگر بر بازگشایی به موقع شعب، آماده به کار و متصل شدن شعب، تنظیم صورتجلسه آغاز کار، اعلام به موقع تعرفه مورد نیاز شعب و ... تأکید کرد.

عارف‌پور همچنین برخورد متین، با حوصله و اسلامی با رأی دهندگان و انجام مصاحبه‌های دقیق و مستند توسط مسئولان را در حوزه مسئولیت خود با هماهنگی کمیته اطلاع رسانی یادآور و تداوم هماهنگی استان­ها با مجموعه ­های متناظر کشوری را خواستار شد.

رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، صیانت از آراء مردم و حق و حقوق رأی دهندگان را از دیگر وظایف شرعی و قانونی عوامل دست اندرکار انتخابات نام برد و آن را خط قرمز وزارت کشور و  دولت دانست.

عارف‌­پور، از حسن اخلاق و رفتار منطبق بر قانون و حدود اختیارات، وحدت، انسجام، همدلی و تعامل میان تمام عوامل و دست اندرکاران در جریان انتخابات و روز اخذ رأی از شاخص‌­های مردمی و انقلابی بودن و رمز موفقیت نام برد و با استناد به توصیه مکرر و مؤکد مقام عالی وزارت، از معاونان استانداران و رؤسای ستادهای انتخابات استان­ها خواست تا عوامل اجرایی انتخابات را از هرگونه ایجاد شبهه، القاء انتخاباتی و جهت گیری له یا علیه نامزدها به عنوان یک تخلف انتخاباتی،  برحذر دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: