اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 21 February 2024
پژوهشگاه نیرو و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با هدف توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت برق و تجاری‌سازی آن، با استفاده از زیرساخت‌های موجود طرفین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه نیرو و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی امضا شدبه گزارش عصرپرس از پژوهشگاه نیرو، این تفاهم‌نامه امروز چهارشنبه میان "مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو و "مجید دفتری بشلی" مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حضور معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضا رسید.

توسعه سبد سوخت نیروگاه‌های حرارتی و استفاده از محصولات پتروشیمی از جمله متانول و دی متیل‌اتر، توسعه و به‌کارگیری فرایندهای جذب CO2 از دودکش نیروگاه‌های حرارتی، توسعه فناوری Power to X جهت تکمیل چرخه سوخت و تامین بخشی از سوخت مصرفی نیروگاه، توسعه فناوری‌های پیشرفته احتراق صنعتی و توسعه فناوری الکترولیز همزمان به منظور تولید گاز سنتز از دودکش نیروگاه‌ها، از جمله محورهای قید شده در این تفاهمنامه است.

"مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو در این آیین بر توسعه هوشمندسازی در صنعت پتروشیمی، هیبرید فناوری‌های کاربردی با انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت مصرف انرژی در این صنعت تاکید کرد و گفت: مجموعه این اقدامات افزایش بهره‌وری در صنعت پتروشیمی و کاهش آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از فناوری‌های بازیافت پساب و بازچرخانی آب در صنایع افزود: مدیریت منابع آب و انرژی منجر به کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای بویژه دی اکسید کربن در صنعت پتروشیمی خواهد شد.

عمیدپور در پایان خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آلاینده‌ها و دی‌اکسید کربن، پیگیری می‌کنیم تا در کنار هر نیروگاه یک واحد پتروشیمی احداث شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: