اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - 15 February 2024
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرها:
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به عقب ماندگی عمده‌ در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: به دنبال جبران این موضوع هستیم هر چند با نقطه ایده‌آل فاصله داریم.
بعقب ماندگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری قابل جبران استه گزارش عصرپرس، احسان متولیان روز پنجشنبه در سی و چهارمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: پیش‌بینی شده بود که بعد از ۲ سال حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار اتوبوس در کلانشهرها فعال باشند، اما متاسفانه هنوز با این رقم فاصله داشته و زمان کمی برای جبران عقب‌ ماندگی داریم.

وی با اشاره به نبود زیرساخت مناسب برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها افزود: به زودی سند جامع برقی‌سازی حمل و نقل عمومی با کمک شهرداری‌ها تدوین و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تنها راه نجات برای کاهش میزان آلودگی، کاهش مصرف سوخت و ناترازی انرژی، استفاده از ناوگان برقی در حمل و نقل عمومی است که امیدوارم در این زمینه با وزارت صمت به توافق برسیم.

تاکسی‌های اینترنتی کمک‌ حال شهرداری ها در حمل و نقل عمومی

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در ادامه به وضعیت تاکسی های اینترنتی اشاره کرد و افزود: اگرچه استفاده تاکسی‌های اینترنتی از معابر، هزینه و بار اضافی برای شهرداری‌ها داشته اما کمک‌ حال شهرداری ها در حمل و نقل عمومی هستند.

وی افزود: در سال های گذشته به دلیل بی‌تدبیری در شهرسازی، اکنون بار خدمات مراکز تجاری در حال سرایت به کوچه و پس کوچه‌ها سرایت کرده که باید این مراکز را از محل زندگی شهروندان جدا کرد تا به کاهش ترافیک کمک شود.

متولیان گفت: شهرداری‌ها باید از فرصت وزارت کشور در خصوص بستن قرارداد با کشور چین استفاده کنند در غیر این صورت آسیب می‌بینند. شهرداری ها باید به اتحاد و یکپارچگی و استفاده از فاینانس، جلو بروند تا توفیقات خوبی حاصل شود.

ناوگان حمل و نقل عمومی کشور فرسوده است

در ادامه پوریا محمدیان رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی کشور فرسوده است لذا باید به سمت تامین اتوبوس‌های برقی برویم اگر چه تامین اتوبوس برقی با قیمت حدود ۱۶۰ میلیارد ریال کار آسانی نیست.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب حوادث رانندگی در کشور افزود: متاسفانه تصادفات منجر به مرگ در محورهای درون شهری شتاب عجیبی گرفته و این مساله، یک چالش جدی است از طرفی ۲۵ درصد تلفات شهری در نقاط حادثه‌خیز رخ می‌دهد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: با توجه به مشخص نبودن تامین منابع مالی و یارانه اتوبوس‌ها، شهرداری‌ها در تامین اتوبوس‌ دست به عصا حرکت می‌کنند.

محمدیان گفت: با توجه به قیمت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی سمند، خرید تاکسی برقی ۱۵ میلیارد ریالی بدون پرداخت یارانه، توجیه اقتصادی ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: