اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 14 February 2024
وزیر نیرو با اشاره به سرعت مناسب اجرای پروژه‌های اضطراری تامین آب شرب در استان سیستان و بلوچستان و پیشرفت طرح‌ها طبق برنامه زمان‌بندی افزود: برای تکمیل پروژه‌های جهاد آبرسانی استان نیز یک هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه تخصیص می‌یابد.
تاکید وزیر نیرو بر تکمیل پروژه‌های اضطراری سیستان و بلوچستان طبق زمان‌بندیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی اکبر محرابیان، در جلسه استانداری سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و مدیران استانی و کشوری صنعت آب برگزار شد، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها و اجرای طرح‌ها طبق زمان‌بندی انجام شده در فرایند اجرای پروژه های اضطراری تامین آب شرب زاهدان و منطقه سیستان تاکید کرد.

محرابیان با اشاره به حجم آب قابل تامین و طراحی آب‌شیرین‌کن به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، بیان کرد: فرآیند ساخت این آب‌شیرین‌کن در کمتر از 5 ماه گذشته با سرعت بسیار خوبی آغاز شده و باید در ابتدای سال آینده به طور کامل در مدار فعالیت قرار گیرد.

وی در ارتباط با فرایند ساخت و بهره‌برداری از این آب شیرین کن اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب شیرین کن به عنوان زنجیره‌های تکمیلی تامین آب شرب استان از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تامین اعتبار و حمایت‌های صورت گرفته ظرف مدت کوتاهی به نتیجه رسیده است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرا و تکمیل مجموعه طرح‌های آب سیستان و بلوچستان و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وزارت نیرو در این استان گفت: یکی از طرح‌های مهم برای تامین آب شرب پایدار در این استان، انتقال آب از دریاست که با تکمیل و تامین آب سیستان از دریای عمان، این تاسیسات جمع‌آوری و در صورت لزوم به سایر نقاط، به منظور تامین آب شرب منتقل می شود.

محرابیان با اشاره به لزوم تزریق منابع مالی ویژه برای تکمیل پروژه های جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: از منابع مالی جدیدی که توسط دولت به طرح‌های جهاد آبرسانی کشور اختصاص می‌یابد، هزار میلیارد تومان به صورت ویژه برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته می‌شود تا ظرف موعد مقرر امکان تکمیل پروژه‌های آبرسانی در این استان فراهم شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: