اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 10 February 2024
ناوگروه ۹۴ به سر فرماندهی ناوشکن البرز پس از ۹۱ روز مأموریت و سپری کردن بیش از ۱۲ هزار کیلومتر دریانوردی، در راستای دفاع از منافع ملی و تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و دریای سرخ، امروز شنبه با استقبال فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش در هرمزگان و خانواده کارکنان، در اسکله منطقه یکم امامت پهلو گرفت.
ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش وارد دریای سرخ شدبه گزارش عصرپرس از روابط‌عمومی منطقه یکم امامت نداجا؛ آیین استقبال از ناگروه رزمی ۹۴ نداجا با حضور فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش در استان هرمزگان و خانواده کارکنان اعزامی به مأموریت در منطقه یکم امامت نداجا برگزار شد.

امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی جانشین منطقه یکم امامت نداجا، ضمن عرض خیر مقدم به خانواده ها و کارکنان اعزامی به مأموریت ناوگروه ۹۴ نداجا، حضور ناوشکن البرز و رصد دقیق تحولات در خلیج عدن و دریای سرخ را مصداق مجاهدت فی سبیل‌الله دانست و گفت: حضور ناوگروه های نیروی دریایی راهبردی ارتش در منطقه خلیجرعدن و دریای سرخ و دفاع از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران سربلندی برای ملت بزرگ ایران و خاری برای دشمنان ذلیل ملت ایران به همراه دارد.

در ادامه، ناخدا دوم ستاد علی خزایی فرمانده ناوگروه رزمی ۹۴ نداجا در ارائه گزارش دریانوردی این مأموریت، اجرایی کردن دستورات فرماندهی معظم کل قوا در راستای حفظ و حراست از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان در دریاهای بین المللی را از اهداف ناوگروه رزمی ۹۴ بیان کرد و اظهار داشت: همواره آمادگی خود را برای اجرای هر گونه عملیات در شرایط خاص بنابه دستورات سلسله مراتب فرماندهی حفظ کردیم.

در این مراسم، حجت‌الاسلام صمدی مدیریت عقیدتی سیاسی منطقه یکم امامت نداجا، مصادف شدن بازگشت ناوگروه ۹۴ به میهن با ایام پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیک گرفت و گفت: حضور مستمر و دائمی ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در دریاها و اقیانوس ها، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام صمدی، حضور حداکثری در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات را حمایت ملت ایران از جبهه مقاومت اسلامی دانست و گفت: دشمن در تلاش است تا مردم را از انقلاب اسلامی ناامید کند ولی ملت ایران به پشتوانه ولایتمداری و دینداری، همواره مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی و یاوه گویان زده اند.

همچنین در این مراسم استقبال، امیر دریاداردوم حسین حسنی فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان نداجا، حضور مستمر نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ و خلیج عدن را ضامن افزایش تسلط اطلاعاتی و عملیاتی کشور است دانست و تصریح کرد: حضور فعال ناوگروه رزمی ۹۴ نداجا در شرایط خاص حاکم بر منطقه در خلیج عدن و دریای سرخ حائز اهمیت است و همین حضور و اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی در آن منطقه، آورنده امنیت برای منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین‌المللی است.

دریادار دوم حسنی، نقش خانواده کارکنان در تحمل دوری و اداره کردن خانه و فرزندان در غیاب همرزمان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: زحمات خانواده ها در ساحل کم اهمیت تر از مأموریت کارکنان در آبهای آزاد و بین‌المللی نیست و فرماندهی معظم کل قوا، در دیدار با خانواده کارکنان ناوگروه ۸۶ بر این مهم تاکید داشتند و پشتوانه موفقیت در مأموریت ها را صبر و استقامت خانواده ها دانستند.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا، حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی برشمرد و تأکید کرد: رمز پیروزی جبهه اسلامی و مقاومت و غلبه بر کفار و دنیای استکبار در حمایت از نظام اسلامی است و حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات، تکلیف شرعی و وظیفه عمومی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: