اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 07 February 2024
معاون مالی، حقوقی و مجلس وزیر نیرو مطرح کرد
معاون مالی، حقوقی و مجلس وزیر نیرو با اشاره به طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی کشور، گفت: کل بسیج وزرات نیرو پشتیبان این اقدام بوده است و در این طرح جهادی برای۱۰ هزار روستا و محرومان آبرسانی تعریف شده است که تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰روستا با یک مدیریت واحد آبرسانی شده است.
آبرسانی به 3 هزارو 500 روستای کشور با همراهی بسیج و وزارت نیرو به مدت دو سالبه گزارش عصرپرس،"احمد حیدری" در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو که با حضور سردار فضل‌الله کفیل، رئیس سازمان بسیج ادارات کشور و مجتبی اصغری، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، امنیت و مقاومت و سردار حاج قاسم سلیمانی و امام راحل (ره) گفت: شبکه بسیج وزارت نیرو از انسان‌های مؤمن و ولائی تشکیل شده است. بسیج ما به برکت و عنایت امام خمینی(ره) و درایت‌های مقام معظم رهبری امروز پا برجا است و برگرفته از الگوی شاخصی است که حضرت‌امیرالمؤمنین (ع) به عنوان الگوی تمامی بسیجیان هستند.

وی بسیج را به عنوان شاکله دولت اسلامی معرفی و تصریح کرد: ولایتمداری، تعهد، تخصص،زمانشناسی و بصرت،از خودگذشتگی، ایثار، آگاه بودن به مسائل روز و دشمن‌شناسی. نفوذ ناپذیری در مقابل استکبار و نرم خویی و خدمت‌گزاری در مقابل مردم از خصوصیت بسیجی است.

حیدری با بیان اینکه کار خدمات‌رسانی فنی و مهندسی به مردم در صنعت آب و برق یکی از کار‌های بزرگ وزرات نیرو است، ادامه داد: لازمه اشتغال، رشد تولید، جلوگیری از خام فروشی و استفاده از ظرفیت‌های کشور نیاز به دو عنصر آب و برق دارد و بدون این دو عنصر هیچ صنعتی شکل نمی‌گیرد و اقتصاد رونق پیدا نمی‌کند.

وی افزود: فعالیت ۱۸۰هزار نیرو و حضور پررنگ بسیجیان که طی دو سال اخیر  با روحیه بسیجی و جهادی فعالیت دارند، باعث شد مشکلات صنعت آب و برق حل و رضایتمندی در مردم ایجاد شود. این درحالی بود که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰با خاموشی‌ها مشکلاتی در آسایش مردم و صنعت و اشتغال ایجاد شده بود.

وی با اشاره به طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین پروژه کشور ادامه داد: کل بسیج وزرات نیرو پشتیبان این اقدام بوده است و در این طرح جهادی برای۱۰ هزار روستا و محرومان آبرسانی تعریف شده است که تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰روستا با کمک خیران و قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و وزارت نیرو با یک مدیریت واحد آبرسانی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، از تشکیل کمیته «راهبرد‌های مشارکت حداکثری در انتخابات» در این مجموعه خبر داد و یادآورشد: مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه باید سرلوحه مسئولان و بسیجیان وزارت نیرو قرار گیرد.

سردار فضل‌الله کفیل، رئیس سازمان بسیج ادارات کشور در این مراسم با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بسیج را برای مقاوم‌سازی کشور در مقابل خطرات و تهدیدات تشکیل دادند، اظهار کرد: بر این اساس بسیج منشأء مقاوم‌سازی و اعتلای کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز فاخر ما مرکز بسیج وزارت نیرو است، یادآور شد: آحاد اعضای این وزارتخانه که برای اعتلای نظام و سربلندی و رضایت مردم تلاش می‌کنند، مخاطب بسیج هستند که باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی ها این مخاطبان را به عنوان بسیجی تلقی کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: