اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 07 February 2024
وزیر کشور در جلسه‌ای صمیمانه با استانداران ادوار گذشته دیدار و گفت‌وگو کرد.
نشست صمیمی وزیر کشور با استانداران ادوار؛ سلایق متنوع زیر یک سقفبه گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، سه‌شنبه شب شماری از استانداران پیشین در دولت‌های متعدد گذشته در قالب مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران با احمد وحیدی نشستی صمیمانه و به دور از تکلف در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور داشتند.

در این نشست، استانداران پیشین با کوله‌باری از تجربیات حکمرانی دوره‌های متفاوت بعد از انقلاب اسلامی به طرح دغدغه‌ها درباره مسائل مختلف کشور پرداختند.

طیف‌های متنوع از سلایق و گرایش‌های رنگارنگ سیاسی و اجتماعی و اقتصادی زیر سقف وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمدند و دیدگاه‌های خود را درباره شیوه حکمرانی کشور مطرح کردند.

استانداران پیشین از مسائل متعدد سخن گفتند؛ از تجربیات استانداری در زمان جنگ تحمیلی گرفته تا فرونشست زمین و مسأله جدی آب در کشور، از تجربیات انتخاباتی متعدد در سطح استان‌های محل خدمت‌شان تا شیوه تعامل با کشورهای همسایه و حتی دگردیسی ماهیت تهدیدها و فرصت‌های امنیتی در دنیای امروز.

استانداران سابق و اسبق، گفتند که مجمع استانداران می‌تواند بازوی مشورتی خوبی برای حکمرانی باشد و از همت وزارت کشور برای برگزاری گفت‌وگوهای تعامل محور با احزاب و نخبگان و اهالی رسانه تقدیر کردند؛ ارتباطی دو سویه، تعاملی و حاصل خرد جمعی که باید تکرار شود و می‌تواند به دولت مردمی یاری برساند.

وزیر کشور در این نشست با تشکر از اعلام نظرات استانداران ادوار مختلف گفت: همه دولت‌ها به فراخور ظرفیت‌ها و توان، تلاش کردند و همه شما عزیزان، پیشکسوتان انقلاب هستید. از نکات دوستان تشکر می‌کنم و تکرار این جلسات را بسیار مفید می‌دانم.

وحیدی یادآور شد: «انقلاب بزرگ و الهی ایران پیروز شد و دنیا انگشت به دهان ماند» اما عده‌ای می‌خواهند «تاریخ درخشان انقلاب را نفی و یاس آفرینی کنند که این عمل، خود، بزرگ ترین منکر است.»

وزیر کشور با تاکید براینکه «نزدیک قله هستیم»، از این موضوع تقدیر کرد که «پیشکسوتان ما در مواضع خود پایمرد، استوار و خستگی ناپذیر مانده‌اند.»

وزیر افزود: «تجربیات گرانسنگ عزیزان (استانداران پیشکسوت) بسیار مهم است زیرا هر کدام از این مدیران، تجربیات منحصر بفردی در زمانی داشته‌اند که ناچار بودند از خلاقیت خود بهره ببرند.»

وزیر کشور با تأکید بر اینکه الگوی متناسب با هر استان در چارچوب کلان بسیار مهم است، تصریح کرد: از هر کار فردی و جمعی که عزیزان (استانداران پیشین) بتوانند انجام دهند استقبال می‌کنیم و دست پیشکسوتان حکمرانی استانی کشور را به گرمی می‌فشاریم.

احمد وحیدی خاطرنشان کرد: موضوع انتخابات و تلاش برای تخریب آن برای دشمن خیلی جدی است و پیشکسوتان، می‌توانند نقش موثری در خنثی سازی طرح تخریبی دشمنان داشته باشند. ان‌شاءالله مردم عزیز با قوت پای کار انتخابات خواهند آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: