اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 07 February 2024
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار است. معاون آقای گروسی در هفته‌های قبل در تهران بود و مذاکراتی با آقای کمالوندی داشت. همچنین؛ با بنده هم دیدار داشت.
اسلامی: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار و روبه پیشرفت استبه گزارش عصرپرس، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور در صنعت هسته‌ای، گفت: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار است. معاون آقای گروسی در هفته‌های قبل در تهران بود و مذاکراتی با آقای کمالوندی داشت. همچنین؛ با بنده هم دیدار داشت.

وی افزود: هماهنگی‌ها رو به پیشرفت است و امیدوار هستیم همین رویه تداوم داشته باشد تا بتوانیم فضایی را که دشمنان برای صنعت هسته‌ای ایجاد می‌کنند، بشکنیم و اجازه ندهیم بیش از این در کارمان اخلال به وجود بیاورند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیش‌بینی بازی امروز ایران و قطر هم گفت: اگر بچه‌های تیم ملی با رعایت اصول تکنیک و تاکتیک و دستورهای سرمربی تیم عمل کنند و همانطور که با ژاپن بازی کردند با قطر، روبرو شوند حتماً در بازی امشب برنده می‌شویم.

وی ادامه داد: امیدواریم رویه حاضر در توسعه فناوری‌ها و تجهیزات هسته‌ای، تداوم یابد تا بتوانیم فضایی که توسط دشمنان بر ضد صنعت هسته‌ای کشورمان ایجاد می‌شود، بشکنیم و اجازه ندهیم بیش از این در کارمان اخلال به وجود بیاورند.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ساخت دستگاه ایرانیوم توسط متخصصان کشورمان، گفت: انحصار تولید این دستگاه در اختیار آمریکا، انگلیس و آلمان بود اما دانشمندان صنعت هسته‌ای کشورمان طی چهار سال کار پژوهشی طاقت‌فرسا توانستند دستگاه راهبردی ایرانیوم را بسازند. این دستگاه هم در  خطوط تولید و فرآیند آزمون صنعت هسته‌ای و هم در  پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اسلامی ادامه داد: تراز فناوری ایران در صنعت هسته‌ای الحمدلله به مرحله‌ای رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی کشورمان ، می‌تواند تولید کننده و فروشنده آن باشد. یکی از مسائل مهم، غناسنجی ایزوتوپی در صنعت هسته‌ای است.

وی ادامه داد: دستگاه ایرانیوم در بخش ایزوتوپ‌های پایدار که خطوط تولید آن را در دست احداث داریم.   ۲۳۰ ایزوتوپ وجود دارد و زنجیره ارزش و اقتصاد دانش‌بنیان در این بخش است. خط نیمه صنعتی ایزوتوپ توریوم را افتتاح کردیم. این کار، اقدام بزرگی بود که به صورت روزافزون استمرار خواهد یافت.

رییس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: هر گرم ایزوتوپ توریوم در بازارهای جهانی چند ده هزار دلار قیمت دارد که با تولید انبوه آن می‌توانیم درآمد کشور را افزایش دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: