اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - 28 January 2024
رئیس جمهور از دستگاه‌های مسئول خواست با ارزیابی میزان اثربخشی اقدامات انجام شده و ترسیم دقیق مسیر پیش‌رو، امکانات و ظرفیت‌های سازمانی خود را برای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت بسیج کنند.
رئیس جمهور: دستگاه ها برای حمایت از جوانی جمعیت بسیج شوندبه گزارش عصرپرس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در ششمین جلسه ستاد ملی جمعیت از دستگاه‌های مسئول خواست با ارزیابی میزان اثربخشی اقدامات انجام شده و ترسیم دقیق مسیر پیش‌رو، امکانات و ظرفیت‌های سازمانی خود را برای اجرای این قانون بسیج کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت، اجرای این قانون را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر برشمرد و بر بازنگری آسیب‌شناسانه در اقدامات انجام شده و تداوم تلاش دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوط برای عمل به وظایف خود در این زمینه تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش مهم و به‌سزای فرهنگ‌سازی در موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت، فرهنگ‌سازی غلط در دهه‌های گذشته را از مهمترین دلایل کاهش رشد جمعیت کشور دانست و افزود: برای جبران این آسیب فرهنگی لازم است رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی و همچنین دستگاه‌های متولی تبلیغات محیطی با تمام ظرفیت خود وارد عمل شوند.      

«رفع موانع و مشکلات درمان ناباروری»، «تسهیل امر ازدواج با پرداخت به موقع وام ازدواج، اشتغال و مسکن»، «توجه ویژه به ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها» و «ایجاد دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در آموزش و پرورش و آموزش عالی با هدف کاستن از آمار طلاق» از دیگر نکات و اقدامات موثر در راستای جوانی جمعیت بود که رئیس جمهور در این جلسه به آنها اشاره کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه مقابله جدی و بدون مسامحه با پدیده زشت سقط جنین غیرمجاز را از جمله راهکارهای موثر در جلوگیری از کاهش رشد جمعیت عنوان کرد و انجام اقدامات تبیینی و آگاه‌سازی نسل جوان با استفاده از تعالیم دینی و ساخت تولیدات هنری را در این زمینه بسیار موثر دانست.

در جلسه ستاد ملی جمعیت همچنین ۶ مصوبه در راستای تسهیل و تسریع در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت به تصویب اعضا رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: