اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - 28 January 2024
رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به شائبه تاخیر نمایندگان در تصویب لایحه عفاف و حجاب به دلیل نزدیک شدن به انتخابات گفت: همه نمایندگان اصرار دارند تا در اسرع وقت این لایحه نهایی شود و کمیسیون قضایی و هیات رئیسه پیگیر این موضوع هستند.
واکنش قالیباف به شائبه برخورد انتخاباتی مجلس با عفاف و حجاببه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، در جلسه صحن علنی روز یکشنبه ( ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه، موسی غضنفرآبادی نماینده بم طبق ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: اخیرا اعلام شده که تخلف کمیسیون قضایی مجلس در بررسی لایحه عفاف و حجاب محرز بوده و دو نامه در این زمینه منتشر شده است.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: برای تسریع در انجام اصلاحات، کمیسیون مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کرد تا نظرات کارشناسان را دریافت کند و در این فاصله هم با دولت هماهنگ شد تا نظر خود را در خصوص موادی که مشمول اصل ۷۵ می‌شود، اعلام کند.

وی تاکید کرد: برخی‌ها تصور می‌کنندکه برنامه‌ای در مجلس شورای اسلامی است تا قبل از برگزاری انتخابات قانون عفاف و حجاب اجرایی نشود، در حالی که ما نمی‌خواهیم حکم خدا حتی لحظه‌ای بر زمین بماند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر غضنفر آبادی گفت: به طور قطع همه نمایندگان اصرار دارند تا در اسرع وقت طرح عفاف و حجاب نهایی شود در برخی زمان‌ها، بحث طولانی می‌شود اما مجلس شورای اسلامی و کمیسیون قضایی و هیات رئیسه پیگیر این موضوع هستند تا در اسرع وقت به نتیجه برسد.

قالیباف افزود: یک ماه اصلاحات در کمیسیون قضایی به دلیل انجام همین هماهنگی‌ها زمان برد و اکنون نیز بیش از ۲۵ روز است که بنده به دولت نامه زده شده که با اصل ۷۵ موجود در این لایحه موافقت کند اما هنوز به دست ما نرسیده است.

وی تصریح کرد: ما حتما این موضوع را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسد. البته یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که مصوباتی که به شورای نگهبان رفته و تایید شده است، در کمیسیون قابل اصلاح نیست و این خلاف قانون اساسی است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بنده با دوستان شورای نگهبان صحبت کردم و آنها نیز بر این موضوع تاکید کردند. به هرحال ما این لایحه را دنبال می‌کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: