اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 24 January 2024
در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر
سرپرست معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه قرار است بخشی از منابع تبصره 18 قانون بودجه طی تفاهم نامه‌ای صرف بهینه سازی و تولید انرژی های تجدید پذیر شود، گفت: این اقدام در اصلاح ناترازی‌‌های انرژی، ناترازی‌های کلان اقتصادی و تأثیر بسزایی دارد.
تفاهمنامه تأمین مالی احداث و بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیردرکنترل تورم موثراستبه گزارش عصرپرس، سیدعلی روحانی معضل جدی امروز کشور را ناترازی انرژی عنوان کرد و افزود: این ناترازی انرژی در حوزه حامل‌های انرژی مانند گاز، بنزین و گازوئیل مشکل‌ساز شده و می‌تواند باعث کاهش منابع ارزی و منابع تبصره 14 بودجه ناشی از واردات بنزین و گازوئیل باشد.

وی ادامه داد: این ناترازی‌ها در حوزه ارز و بودجه به دلیل وضعیت مصرف بالای انرژی عملا بر تورم تاثیرگذار است.

به گفته سرپرست معاونت سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی برای احداث و بهره‌برداری از 1000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و 100 مگاوات بهره‌وری انرژی برق، از این نظر که اقدامات مؤثری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر صورت می‌گیرد اثرات ملموسی در اقتصاد کلان خواهد داشت.

روحانی با بیان اینکه اجرایی شدن این تفاهم حتما در کنترل تورم موثر است، گفت: این اقدام، ناترازی بودجه و ناترازی‌های ارزی و انرژی را کاهش می‌دهد، بنابراین از منظر ورود وزارت اقتصاد علاوه بر اشتغال زایی و تولید ملی به اصلاح ناترازی‌های کلان اقتصادی کشور هم کمک می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: