اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 24 January 2024
در جریان سفر به استان بوشهر
رئیس قوه قضاییه گفت: در جریان سفر امروز به این استان تلاش خواهیم کرد تا در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم، مسائل و کمبودهای مراکز قضایی منطقه را مرتفع سازیم و در جهت حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان گام‌های مؤثرتری برداریم.
اژه‌ای: تلاش خواهیم کرد تا مسائل و کمبود‌های مراکز قضایی منطقه را مرتفع سازیمبه گزارش عصرپرس از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بیست ونهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، دقایقی پیش وارد «عسلویه» از شهرستان‌های استان بوشهر شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان بوشهر ترتیب خواهند داد؛ حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با قضات و کارکنان واحد‌های قضایی و حضور در جلسه شورای قضایی، در زمره برنامه‌های سفر قاضی‌القضات به استان بوشهر است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان و اردبیل سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات، انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه برطرف شد

در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به منطقه عسلویه، پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه برطرف شد و برای ۱۴۰۰ خانه سند صادر شد.

شایان ذکر است، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم منطقه عسلویه، مشکل اسناد اراضی آن‌ها بود که قدمت این مشکل به بیش از ۳۰ سال می‌رسید و در طول این بیش از سه دهه، اراضی مردم منطقه عسلویه فاقد سند مالکیت بود.

در جریان سفر امروز رئیس قوه قضاییه به عسلویه، اسناد مالکیت اراضی برای تعدادی از مردم منطقه صادر و به ان‌ها اهدا شد و مابقی اسناد نیز طی روز‌های آتی صادر خواهند شد تا دغدغه اصلی مردم منطقه عسلویه پیرامون مالکیت بر اراضی‌شان به طور کامل مرتفع شود.

رئیس دستگاه قضا در مراسم اهدای اسناد مالکیت اراضی مردم عسلویه که در منزل یکی از اهالی خونگرم این منطقه که از خانواده شهدا بودند بدون تشریفات برگزار شد، خطاب به «بابایی» رئیس سازمان ثبت تاکید کرد که مردم پرتلاش و خونگرم منطقه عسلویه استحقاق ارائه خدمات بیشتری را دارند و ما باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا در حیطه وظایف و اختیارات خودمان، مشکلات قضایی و حقوقی مردم این منطقه را برطرف سازیم. 

رئیس عدلیه تاکید کرد: خدمت بدون منت به مردم، جزو وظایف و مسئولیت‌های ماست و لحظه‌ای نباید از این امر غافل شویم و به هیچ وجه نباید تصور کنیم که این ارائه خدمات، به منزله لطف به مردم است؛ ما باید در همه حال خدمتگزار مردم باشیم.

استان بوشهر بویژه عسلویه، با مردمی دلیر، قطب انرژی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به شهرستان عسلویه در استان بوشهر، اظهار کرد: استان بوشهر بویژه عسلویه، با مردمی دلیر، قطب انرژی است؛  در جریان سفر امروز به این استان تلاش خواهیم کرد تا در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم، مسائل و کمبودهای مراکز قضایی منطقه را مرتفع سازیم و در جهت حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان گام‌های مؤثرتری برداریم.

رئیس قوه قضاییه: در جریان سفر به استان بوشهر تلاش خواهیم کرد تا مسائل و کمبود‌های مراکز قضایی منطقه را مرتفع سازیم/ پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه برطرف شد/ برای ۱۴۰۰ خانه سند صادر شد

نام:
ایمیل:
* نظر: