اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 24 January 2024
با حضور معاون وزیر صمت از نخستین مشعل بویلرهای صنعتی مپنا رونمایی شد.
رونمایی از نخستین مشعل بویلرهای صنعتی مپناخبرنگار- پروین مرادی 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در حاشیه رونمایی از نخستین ساخت مشعل بویلرهای صنعتی مپنا گفت: امروز به سمت تولید پکیج های فرایندی رفته ایم و بر اساس قانون حمایت حداکثری از ساخت داخل و محدودیت واردات محصولات مشابه ساخت داخل این مهم بیشتر دنبال می شود. 

موسوی، گفت: امروز شاهد فناوری جدیدی در مپنا هستیم، محصولی که انحصار طراحی و ساخت آن در دست شرکت های آلمانی، فرانسوی و هلندی بود اما در کشور ما توسط مهندسین و نخبگان ایرانی طراحی، ساخت و رونمایی شد.

معاون وزیر صمت در خصوص حمایت وزارت صمت از محصولات ساخت داخل، تصریح کرد: مهم ترین کار تجمیع سفارشات است،  هنگامی که بر اساس قانون حمایت حداکثری اجازه خرید محصول مشابه داده نشود شرکت های داخلی خریدار محصولات داخلی می شوند و این تجمیع سفارشات بازار خوبی را برای تولیدکننده داخلی ایجاد می کند.

با ساخت مشعل بویلرهای صنعتی ۳۰ درصد از ارزبری کشور جلوگیری می شود

فردین شهریاری مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا  در ادامه با تاکید براینکه برای نخستین بار ساخت مشعل بویلرهای صنعتی در گروه مپنا صورت گرفته، گفت: شرکت  مهندسی و ساخت بویلر مپنا موفق به طراحی، ساخت و تست مشعل‌های هوا و یا برنر بویلر به صورت  Low NOx شده است که این پروژه با ظرفیت ۳۰ تا ۱۰۰ مگاوات برای بخش های صنعت کشور به تولید انبوه می رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا، افزود: با ساخت این برنر بویلرهای صنعتی ۳۰ درصد از ارزبری کشور جلوگیری می شود ضمن اینکه این مدل نسبت به مدل خارجی هم در دنیا ارزان تر است.

وی ادامه داد: در حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد تجهیزات این مشعل های هوا در داخل و تجربه مهندسین ایرانی صورت می گیرد و این مشعل مربوط به بویلرهایی است که در صنایع پالایشی و پتروشیمی و بعضا نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی درباره مزیت ساخت این مشعل های هوا و یا برنربویلرهای صنعتی گفت: این مشعل ها Low NOx  است یعنی آلودگی کمتری تولید می کند و حافظ محیط زیست است و معمولا هر بویلری که در صنایع استفاده می شود دو تا ۴ مشعل داخل کوره بویلرها مورد استفاده قرار می گیرد و ظرفیت طراحی این مشعل بویلرها ۳۰ تا ۱۰۰ مگاوات است.

شهریاری درباره سوخت مورد نیاز این مشعل ها گفت: فعلا سوخت مورد نیاز آن گاز و گازوئیل است و ظرف چند ماه آینده از سوخت هیدروژنی آن نیز رونمایی خواهد شد.

وی درباره سرمایه گذاری اولیه برای ساخت این محصول در مپنا،گفت: سرمایه گذاری اولیه برای خرید تجهیزات اولیه خارجی آن بود و حدود  ۱۰۰ هزار یورو برای تولید زیرساخت ها آن هزینه شده است و درحال حاضر در تولید انبوه این محصول هستیم که تاکنون ۴ عدد از این محصول تولید شده و آماده ارسال به پروژه های مپنا می باشد.

شهریاری به فروش صادراتی آن نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدا کار بازاریابی آن هم به طور همزمان صورت گرفته است و با انجام تست موفقیت آمیز کار تولید و صادرات آن نیز دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: مپنا در تلاش است تا با انجام تحقیق و توسعه گسترده به همراه فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در حوزه ساخت برنر با ظرفیت‌های بالا، برخورداری از سوخت‌های مختلف و همچنین آلایندگی مناسب، جایگاه مناسبی در این زمینه نسبت به رقبای خارجی خود کسب نماید.


نام:
ایمیل:
* نظر: