اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 23 January 2024
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه حضور پهپادهای نیروهای مسلح در همه جهان توان رزم ویژه‌ای به این نیرو افزوده است، گفت: امروز در حوزه پهپاد از طراحی تا به کارگیری در مقابل تهدیدات، متکی به توان داخلی و دانش دانشمندان جوان کشور هستیم.
سرلشکر موسوی:افزایش توان رزمی ایران با تولید پهپادبه گزارش عصرپرس، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش به یگان‌های آجا، اظهار داشت: وظیفه نیروهای مسلح و از جمله ارتش این است که هر روز برای افزایش توان رزمی خود تلاش کنند تا بتوانند ماموریت‌های محوله را به بهترین نحو ممکن و با موفقیت به سرانجام برسانند.

نقش پهپادها در عرصه‌های مختلف شناسایی، رزمی، انهدامی غیرقابل انکار است

وی افزود: طی چند سال اخیر نقش پهپادها در عرصه‌های مختلف شناسایی، رزمی، انهدامی، جنگالی و رادارهای پرنده در زمین، هوا و دریا موثر و غیرقابل انکار بوده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به نقش پهپادها در نبردهای حال حاضر و آینده اظهار کرد: حضور پهپاد در نیروهای مسلح در همه جهان، توان رزم ویژه‌ای به نیروهای مسلح افزوده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به خصوص در نیروهای مسلح ما، با توانمندی بالا و اهتمامی که در وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی وجود دارد، اتفاقات مبارکی افتاده و در همین یکی دو سال اخیر صدها فروند انواع پهپاد از نظر تعداد و تنوع به ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به الحاق امروز انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری در چندین نقطه از کشور به یگان های ارتش گفت: این الحاق ها موجب ارتقای قابل ملاحظه‌ای در توان رزم نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی خواهد شد تا بتوانند ماموریت‌های خود را به بهترین نحو انجام دهند.

وی ضمن تشکر از اهتمام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان صنایع هوایی و دیگر صنایع همکار در تحقق فرمان مبارک فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر جبران عقب افتادگی‌ها، افزایش تعداد پهپادها و ارتقا کیفیت آنها، تصریح کرد: امروز در حوزه پهپاد همه چیز، از حوزه طراحی تا به‌کارگیری در مقابل تهدیدات، متکی به توان داخلی و دانش دانشمندان جوان کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر: