اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 16 January 2024
نخستین هم‌اندیشی واکاوی چالش‌های اقتصاد ملی با رویکرد هم‌افزایی تشکل‌های بخش خصوصی در سالن همایش‌های هتل استقلال تهران برگزار شد.
نخستین هم‌اندیشی واکاوی چالش‌های اقتصاد ملی برگزار شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، در این مراسم که توسط کانون کارآفرینان توسعه‌گرا برنامه‌ریزی و اجرا شد، ۲۰۰ نفر از کارآفرینان برجسته و نخبه‌گان اقتصاد بخش خصوصی و نیز تعدادی از اساتید دانشگاه و برخی ازمسئولین اسبق حوزه اقتصاد کشور حضور یافتند.

در این نشست مهمترین محور و چالش‌های اقتصادی کشور مانند؛ اقتصاد دستوری، موانع قاونی و حقوقی تشکل‌گرایی، لزوم اهمیت‌دادن به اقتصاد رقابتی با محوریت بخش خصوصی بود.

علی‌نقی مشایخی استاد مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در ابتدای این نشست با  اشاره به معضلات پیش‌روی اقتصاد کشور، علی‌الخصوص تورم افسارگسیخته، به تعامل با دنیا جهت جذب سرمایه در صنایع پایه کشور ، گفت: تشکل‌گرایی از ارکان اصلی در نخبه‌گرایی در بخش صنعت است که  بخش خصوصی باید به دولت نزدیک شده و به یاری آن بیاید.

براساس این گزارش، در ادامه پنل تخصصی با اعضای چند تشکل‌ اقتصادی کشور برگزار شد که اتاق بازرگانی تهران، اتاق تعاون ایران، شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، فنی و حرفه‌ای کشور و کانون کارآفرینان توسعه‌گرا از تشکل‌های حاضر در این پنل کاربردی بودند. 
همچنین نظرات، انتقادات و پیشنهادات این تشکل‌های مطرح شد که مهم ترین موضوعات این هم‌اندیشی، خودانتقادی از وضعیت حال حاضر تشکل‌ها و لزوم هم‌گرایی بیشتر بین این نهادهای خصوصی عنوان گردید.

گفتمان با حاکمیت از عمده مسائلی بود که در ادامه پنل تخصصی توسط عرب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ارائه و به پذیرش نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده و دمکراتیک تشکل‌ها با این نهاد را تاکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: