اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 16 January 2024
رئیس پژوهشگاه نیرو تاکید کرد:
رئیس پژوهشگاه نیرو در یازدهمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد ،تاکید کرد: پژوهشگاه نیرو باید محلی برای تعامل دانشگاه و نیرو باشد.
پژوهشگاه نیرو باید محلی برای تعامل دانشگاه و نیرو باشدخبرنگار:معصومه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو در کنفرانس بین‌المللی سیرد با تاکید براینکه پژوهشگاه نیرو باید محلی برای تعامل دانشگاه و نیرو باشد، گفت: این پژوهشگاه با توجه به پیشرفت های علمی که داشته، توانسته رابط خیلی خوبی بین دانشگاه و صنعت آب و برق ایجاد کند.

وی ادامه داد: در پژوهشگاه، شرایطی را فراهم می کنیم که از تجربیات صنعت در راستای رسیدن به اهداف دانشگاه و به طور متقابل از علوم روز دانشگاه در صنعت استفاده کنیم، قطعا این رفت و آمدها، به سود هر دو طرف است.

عمید پور تاکید کرد:با بهره مندی از این ارتباط سازنده اتفاقات خوبی برای کشور خواهد افتاد  بنابراین همه توان ما بر این است که شرکت های دانش بنیان، بیشترین حضور را داشته باشند.

رشد ٣٠ درصدی مقالات ارسالی به یازدهمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد

علی سعیدی دبیر کمیته علمی کنفرانس منطقه ای سیرد در ادامه از رشد ٣٠ درصدی مقالات ارسالی به دبیرخانه کنفرانس و پذیرش ١٢٢ مقاله از ٥٧٦ مقاله ارسالی در یازدهمین دوره برگزاری این کنفرانس علمی در کشور خبر داد و گفت: دو دهه از برگزاری این کنفرانس می گذرد و این کنفرانس صرفا یک کنفرانس آکادمیک نبوده و پژوهش‌های کاربردی و مساله محور که به حل مسائل صنعت توزیع برق می‌انجامد، در این رویداد علمی شرکت کرده اند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه کنفرانس سِيرد به دلیل ويژه گى هايى كه دارد با بازخورد های خوب توانست جايگاه علمى در صنعت برق را به خود اختصاص دهد، گفت: آموزش مديران صنعت برق در ژاپن يكى از دستاوردهاى مهم اين كنفرانس بود.

وی همچنین به نقش سازنده ی كنفرانس سيرِد در صنعت توزیع برق ایران اشاره کردو گفت: از مجموع ١٢٢ مقاله پذیرفته شده ١٠٧ مقاله به شرکت‌های توزیع برق اختصاص دارد و شرکت‌های توزیع برق فارس با ٢٩ مقاله، شهرستان اصفهان با ١٠ مقاله و شرکتهای توزیع برق تهران بزرگ و شهرستان مشهد مشترکا هریک با ٨ مقاله به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بیشترین مقالات پذیرفته شده را کسب کردند و ١٢ مقاله نیز از دانشگاه‌ها و ٣ مقاله از سایر بخش‌ها پذیرفته شده است.

پیرپیران، ریاست کنفرانس نیز در ادامه به تشکیل کمیته ها و کارگروه های علمی، سه محور اصلی از پیشران اصلی صنعت برق را که شامل :تغییر به انرژی پاک، تغییر تمرکز زدایی  در تولید و کنترل دیجیتال شدن هست پرداخت.






نام:
ایمیل:
* نظر: