اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 08 January 2024
در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، مدیران عامل بانک های اسپانسر تراکنش نهم و رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک، همراه با مدیرعامل مرکز فابا در پنلی با موضوع “تاب آوری و نوآوری” در اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری به اظهار نظر پرداختند.
بررسی چالش های پیش رو، در نشست مدیران عامل بانک هاخبرنگار: پروین مرادی

به گزارش عصرپرس ، این پنل با حضور آیت الله ابراهیمی؛ مدیرعامل بانک‌ سپه، فرشید فرخ نژاد؛ مدیرعامل بانک کشاورزی، سیدسعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، عباس معمارنژاد، رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک و با مدیریت محمدمراد بیات؛ مدیرعامل مرکز فابا برگزار شد.

عباس معمارنژاد، رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک  نخستین سخنران این نشست با اشاره به گذر از انقلاب صنعتی چهارم، به ویژگی های این دوره پرداخت و گفت: انسان محوری، پایداری و تاب آوری از مهم ترین ویژگی های این دوره است.

وی تاب آوری را به معنای مقابله با شوک های داخلی و خارجی دانست و گفت: مهم ترین تاب آوری علمی و مالی است که در نظام بانکی نیز توانایی در برگرداندن کسب وکار و هوشمندی فناورانه براساس اطلاعات به جذب مشتری منجر شود.

معمارنژاد با اشاره به اینکه آیا نوآوری موجب تاب آوری می شود یا خیر؟ و آیا می تواند تاثیر مثبت بگذارد با منفی، گفت: اگر تاب آوری با علم و دانش انتخاب شود اثر مثبت دارد و باید از نوآوری های نوین برای بهبود کارایی، شفافیت و بهبود تجریه مشتری استفاده کنیم.

رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک در ادامه یادآور شد که سفر مشتری در دوره فناوری های دیجیتال و با استفاده از این فناوری ها گسترش می یابد و با ترویج فرهنگ سازمانی، امکان تحول ایجاد می شود.

وی همچنین تاکید کرد:جنبه منفی نوآوری موجب تضعیف تاب آوری می شود.

توجه به طراحی و مدل سازی در تاب آوری اولویت هر سازمانی است

 آیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک‌ سپه  در ادامه این نشست، ظهور هوش مصنوعی را از سال 1950 عنوان کرد و گفت: با قدمت 70 ساله ای روبه رو هستیم که بیشترین دلیل پیشرفت آن ایجاد زیر ساخت ها است، بنابراین ما نیز باید حرکت به این سمت را سرعت دهیم و لازمه آن تامین زیرساخت ها در کشور است.

مدیرعامل بانک سپه، تاکید کرد: استفاده از فناوری های مالی به عملکرد مالی کمک می کند و بر این اساس پیش بینی شده تا سال 2026 بیش از 27 میلیارد دلار از هوش مصنوعی ایجاد شود.

ابراهیمی ادامه داد: اگر روند معاملات را در دنیا نگاه کنیم از 21 میلیارد دلار به 600 میلیارد دلار افزایش داشته که روند رو به رشد این حوزه را نشان می دهد و در این خصوص آمریکا با ۹۰ درصد استفاده کنندگان از فناوری رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه مهم ترین موضوعات روز را درگاه های بانکی، پرداخت ها، بلاکچین ها و رمز ارزها عنوان کرد و گفت: اولویت های هر سازمان توجه به این بخش ها، طراحی و مدل سازی در تاب آوری است.

ابراهیمی گفت:  ما در حوزه مالی با مشکلات و چالش های زیادی مواجه هستیم بنابراین ضرورت دارد  تمرکز خود را برای طراحی مدل خاص سازمان قراردهند و در مقابله با شکست ها، نیروی انسانی و تیم عملیاتی قوی را فعال کنیم.

توجه به تاب آوری و نوآوری برای حفظ مشتری  

 فرشید فرخ نژاد، مدیرعامل بانک کشاورزی درادامه با تاکید براینکه ما در نظام بانکی با دو موضوع تغییرات در نیاز مشتریان و  رقابت شدید برای ارائه خدمات مشابه به مردم مواجه هستیم، گفت: برای حفظ مشتریان باید توجه ویژه ای به نوآوری و تاب آوری داشته باشیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی ادامه داد: اگر شرایطی برای نوآوری فراهم نکنیم نمی توانیم رضایت مشتری را بدست بیاوریم.

وی افزود:  اگر سازمان ما تاب آور نباشد و واکنش سریع نشان ندهد نمی تواند سهم خودش رو در بازار حفظ کند، همچنین در سازمان های بزرگ هم ممکن است نوآوری وجود داشته باشد، اما بصورت سیستماتیک نیست، لذا برای غلبه بر مشکلات نیازمند ارائه ایده ها و فکر های جدید هستیم.

فرخ نژاد همکاری با استارت آپ ها و فین تک ها را از مهم ترین اقدامات بانک کشاورزی عنوان کرد و گفت: ارزیابی و آموزش مهم ترین اولویت هر سازمانی است و همچنین با تعامل درست بین نوآوری و تاب آوری رضایت مشتریان را کسب کنیم.

آموزش مهم ترین رکن تاب آوری است

سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید براینکه ما در دو سال گذشته افزایش 60 درصدی مشتریان و رتبه 5 بانکی در کشور را داشته ایم، گفت: اینجا است که نوآوری به کمک تاب آوری می آید و اگر خلاقیت در کنار نواوری باشد اثرگذاری بیشتری دارد.

شمسی نژاد در ادامه تغییر فکر مدیران در مقابله با فناوری را کاری سخت دانست و گفت: نیازمند استراتژی لازم در مقابله با فناوری هستیم، اما متاسفانه در مقابل مخاطرات بزرگ تاب آوری مناسب را نداریم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، تاب آوری در حوزه ی فرایندها را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه بانک ها درحوزه تاب آوری نیروی انسانی با مشکل مواجه هستند.

وی آموزش را مهم ترین رکن تاب آوری دانست و افزود:  بزرگترین خلأ ما درنبود نیروی انسانی متخصص است که تاب آوری بانک ها را کاهش داده و اگر فکری عاجل نیندیشیم قطعا دچار مشکل فزاینده ای خواهیم شد.

محمد مراد بیات؛ مدیرعامل مرکز فابا در چایان ضمن مختصر کردن جمع بندی سخنان مطرح شده، یادآوری کرد که در دو روز آینده و در 16 نشست تخصصی مفصل به اغلب موضوع هایی چرداخته خواهد شد که مدیران حاضر در این نشست به دلیل کمبود وقت اشاره وار  از آن گذشتند.

نمایشگاه تراکنش ایران به مدت ۳ روز، از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری و هتل لاله برگزار می‌شود. در این دوره حدود ۵۰ نشست‌ تخصصی و فرصت‌ گفتگوی B2B، با حدود ۲۵۰ سخنران و عضو کمیته علمی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول و با برنامه‌هایی متنوع میزبان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری است.




نام:
ایمیل:
* نظر: