اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 03 January 2024
بعد از ظهر امروز(چهارشنبه ۱۳ دی) در جریان مراسم چهارمین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، ۲ انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که براساس اعلام منابع رسمی، تاکنون به شهادت ۱۰۳ و زخمی شدن۲۱۱ تن انجامیده است.
افزایش شمار شهدای انفجارهای تروریستی کرمان به ۱۰۳ شهیدبه گزارش عصرپرس،رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است.

دکتر صابری گفت: شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که تعدادی از آنان حال‌شان وخیم است.

به گفته وی، مصدومان به بیمارستان های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی پور انتقال یافته‌اند.

صابری ادامه داد: آمادگی برای انتقال مجروحان وجود دارد و اورژانس کشور نیز هواپیمایی آماده کرده اما هنوز درخواست نیازی داده نشده؛ همه ظرفیت ها در حالت آماده باش هستند.

اسامی ۴۳ مصدوم حادثه تروریستی کرمان اعلام شد

سازمان اورژانس کشور اسامی ۴۳ تن از مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد.

سازمان اورژانس کشور اسامی ۴۳ تن از مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد. از میان این ۴۳ مصدوم تاکنون پنج تن از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. همچنین اورژانس علت بستری شدن برخی از این افراد را نیز اعلام کرده است.

پیش از این بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور به ایسنا گفته بود که ۱۸۸ تن درپی این حادثه تروریستی که همزمان با برگزاری چهارمین مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای  کرمان رخ داد، مصدوم شده و ۱۰۳ نفر نیز به شهادت رسیده‌اند.

افزایش شمار شهدای انفجارهای تروریستی کرمان به ۱۰۳ شهید

افزایش شمار شهدای انفجارهای تروریستی کرمان به ۱۰۳ شهید

اعلام آمادگی ارتش برای همکاری با هلال احمر در انتقال مجروحان حادثه تروریستی به تهران

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هواپیمایی ارتش و همچنین سازمان هواپیمایی کشور برای کمک به هلال‌احمر در انتقال مجروحان حادثه تروریستی کرمان به تهران، اعلام آمادگی کردند.

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه تلاش هلال احمر برای امدادرسانی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان ادامه دارد، افزود: در هماهنگی‌های انجام شده با هواپیمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین سازمان هواپیمایی کشور، این مجموعه‌ها برای همکاری با هلال‌احمر در انتقال مجروحان حادثه تروریستی به تهران اعلام آمادگی کردند.

استاندار کرمان گفت: حادثه، قطعا تروریستی است و تاکنون ۱۰۳ نفر به شهادت رسیده‌اند.

محمدمهدی فداکار با اشاره به حادثه تروریستی عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) در مسیر گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه و آرزوی صحت برای مجروحین گفت: دشمن نمی‌تواند ارادت مردم ایران را به سردار دلها و سپهبد شهید سلیمانی ببیند.

وی عنوان کرد: ساعت ۱۵ عصر امروز اولین انفجار و با فاصله حدود ۱۵ دقیقه دومین انفجار در مکان دیگری اتفاق افتاد.

استاندار کرمان با بیان این‌که این انفجارها نزدیک ورودی‌های گلزار شهداء بود، عنوان کرد: انفجارها خارج از محدوده گیت‌های بازرسی رخ داد و حدود ۲ کیلومتر تا مرقد شهید سلیمانی فاصله داشت.

وی افزود: تاکنون متاسفانه حدود ۱۰۳ نفر به شهادت رسیدند و امیدواریم هر چه سریع‌تر مجروحان بهبود یابند.

استاندار کرمان از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و مراقبت‌های لازم را داشته باشند و تصریح کرد: شهروندان اگر مورد مشکوکی را دیدند به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دهند و مراقبت هم داشته باشند.

فداکار تاکید کرد: شهروندان به بیمارستان‌ها مراجعه نداشته باشند تا کادر درمان به درستی بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی اظهارداشت: شکی نیست که حادثه، قطعا حادثه‌ای تروریستی است، هر دو انفجارهای بزرگی بوده، اما انتحاری بودن آن مشخص نیست، امیدواریم که با بازبینی فیلم‌ها زوایای دیگر حادثه مشخص شود.

استاندار کرمان ادامه داد: امنیت اکنون برقرار است، اقدامات امنیتی انجام شده است.

فرمانده فراجا در سفری فوری به کرمان رفت

درپی انفجار تروریستی در چهارمین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی که عصر امروز در کرمان رخ داد، سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در سفری فوری به کرمان رفت.

این حادثه تروریستی تاکنون بیش  از ۱۰۰ شهید و بالغ بر ۱۸۰ مصدوم برجای گذاشته و منجر به آن شد که هیئت دولت روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: