اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 03 January 2024
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دومین کلینیک پلاسماتراپی که برای درمان زخم هست را افتتاح کردیم که گشایش بزرگیست. این کلینیک می‌تواند رنج و محنتی که به ویژه بیماران دیابتی دارند و زخم‌هایی که فوق العاده پیشروی زیادی دارد را تسکین دهد و آرامش بخش برای آنها باشد.
اسلامی: افتتاح دومین کلینیک پلاسماتراپی از رنج بیماران دیابتی کاسته استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از یافته‌ها و فناوری‌هایی که در اختیار سازمان انرژی اتمی هست امروز هم‌تراز با کشورهای پیشرو در اختیار مردم عزیز قرار گرفته است.

وی گفت: دو بخش را ما دنبال کردیم اولاً دومین کلینیک پلاسماتراپی برای درمان زخم را افتتاح کردیم که گشایش بزرگیست. این کلینیک می‌تواند رنج و محنتی که به ویژه بیماران دیابتی دارند و زخم‌هایی که فوق العاده پیشروی زیادی دارد را تسکین دهد و آرامش بخش برای آنها باشد.

اسلامی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم این کلینیک‌ها را گسترش دهیم و خدمات بیشتری را در این راستا به مردم ارائه دهیم و این نیز یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که فناوری هسته‌ای در زندگی مردم موثر باشد که انجام شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: دومین اتفاق این بود که با سمپوزیومی که برگزار شد دومین سامانه پلاسماتراپی جهت درمان سرطان هم رونمایی شد، خدا را شاکریم به خصوص برای بانوان عزیز که با این بیماری فراگیر درگیر هستند این فناوری کمک می‌کند که بتواند زود هنگام از این بیماری پیشگیری و درمان شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: بخش امنیت غذایی و سلامت مهم‌ترین دستاوردی است که در فناوری هسته‌ای می‌تواند برای زندگی مردم وجود داشته باشد، ما این فرایند پرتودهی را آغاز کردیم تا مردم بتوانند مواد غذایی سالم و بدون عوارض استفاده کنند که خود به خود منجر به کاهش بیماری خواهد شد.

وی گفت: از همه مهمتر اینکه این اقدام منجر به جلوگیری از ایجاد ضایعات می‌شود و برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیز می‌تواند مفید فایده باشد. این حرکت آغاز شده است و به تدریج نتایج آن را شاهد هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: