اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - 24 December 2023
دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان اعلام کرد:
دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان ، جزئیات برنامه‌های اجرایی شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان که از پنجم دی ماه جاری در شهر دوشنبه آغاز کار می‌کند را تشریح کرد.
برنامه‌های شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مجتبی اکبری با اشاره به آغاز به کار شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در اواسط هفته جاری، گفت: این اجلاس قرار است از روز سه‌شنبه گشایش و تا پنج‌شنبه به میزبانی وزارت انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان در شهر دوشنبه ادامه یابد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو در ادامه افزود: این اجلاس توسط دبیران کمیسیون مشترک دو کشور افتتاح خواهد شد و آئین اختتامیه که شامل امضا و مبادله سند همکاری است، با حضور روسای کمیسیون مشترک (وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان) برگزارمی‌شود.

وی ادامه داد: از جمله رویدادهای جانبی این اجلاس می‌توان به برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه چهارجانبه با وزیران ایران، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان با موضوع اتصال شبکه‌های برق کشورها به یکدیگر اشاره کرد.

دبیر ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان درادامه یادآور شد: همچنین قراراست یادداشت تفاهمی بین موسسه تحقیقات آب (وزارت نیرو)، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) و شرکت دولتی موسسه تحقیقات مهندسی آب و بهبود (وزارت انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان) با هدف تاسیس یک چارچوب برای همکاری‌ها بین شرکت‌کنندگان در زمینه تحقیق و مطالعه در مورد جنبه‌های مختلف آب امضا و مبادله شود.

اکبری اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این کمیسیون مشترک می‌توان به دیدار "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو با "امامعلی رحمان" رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان اشاره کرد. در این دیدار در راستای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مذاکراتی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: در پایان این اجلاس قرار است وزیر نیرو از نیروگاه راغون که به همت پیمانکاران توانمند ایرانی در تاجیکستان احداث شده است، بازدید کند.




نام:
ایمیل:
* نظر: